بیرجند-امام جمعه شهرستان بیرجند گفت: تخلف از ارزش های اصلی نظام و رهبری، نفوذ فرصت طلب ها، نفوذ اندیشه های بیگانه، بی توجهی به معنویت آفاتی هستند که دشمن از این طریق نفوذ کرده است تا  سیرت و صورت انقلاب اسلامی ما را تغییر دهد .

تلاش دشمن نفوذ در سیرت و صورت انقلاب اسلامی است

 به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین علی رضایی ظهر امروز در خطبه های نماز عبادی، سیاسی این هفته شهرستان بیرجند با تبریک سال نو و بهارطبیعت، اظهار داشت: در آستانه سال نو باید تلاش کنیم اخلاق الهی داشته باشیم و بخشش و نگاه کریمانه را سرلوحه کار خود قرار دهیم تا همه کلام ها در اخلاق به مرکزیت بخشش و از خودگذشتگی خلاصه شود.

وی با تبریک میلاد مسعود امام باقر(ع)، افزود: امام باقر (ع) می فرمایند : شیعه ما نیست مگر کسی که تقوا الهی پیشه و خداوند را اطاعت می کند و این ها شناخته نمی شود مگر به تواضع زیرا علامت شیعه این است که اهل تواضع، فروتنی، خشوع، دل و زیاد به یاد خدا بودن و تلاش در راه رسیدن به اخلاق الهی است.

امام جمعه شهرستان بیرجند گفت: در آستانه سال نو، بهار طبیعت و مصادف شدن آن با بهار عرفان و معنویت ماه مبارک رجب فرصت ارزنده ای است که باید از تک تک این لحظات استفاده و قدردان آن باشیم.

رضایی با اشاره به اینکه سال جدید را مقام امامت و ولایت سال اقتصاد مقاومتی، تولید واشتغال نام گذاری کرده اند، بیان کرد: به حق و دوراندیشانه با توجه به مشکلات کشور مقام معظم رهبری این سال را نام گذاری کرده اند که باید این شعار فهمیده شود و تنها مقصود دولت نیست بلکه همه و همه این شعار را جلو چشمشان قرار دهند و در این زمینه با صرفه جویی، ابتکارات کاری کند تا مملکت ما نیازمند دیگران نباشد و نیازهای اساسی توسط خودمان تامین شود.

وی با بیان اینکه تحقق اقتصاد مقامتی و تامین انتظارات مقام امامت ولایت در سال جدید مورد انتظار است، افزود: خدماتی که نظام و جمهوری اسلامی به ایران و ملت ایران کرده است بسیار ارزنده و بخشی از مسائل و مشکلات مربوط به مدیران است که مدیران را خود مردم انتخاب می کند

امام جمعه شهرستان بیرجند گفت: رهبر معظم انقلاب هشدار می دهند در این زمینه که عده ای به دنبال تغییر هویت نظام هستند که ایده های نظام که اسلام، محرومین، خدمت، زمینه سازی برای حاکمیت انسان کامل و رفع استکبار بوده است مورد هدف قرار دهند.

رضایی بیان کرد: تخلف از ارزش های اصلی نظام و رهبری، نفوذ فرصت طلب ها، نفوذ اندیشه های بیگانه، بی توجهی به معنویت، اسراف، بی توجهی به حریم ها، تغدیه، لباس، وقت مواردی و آفاتی هستند که دشمن از این طریق نفوذ کرده است تا  سیرت و صورت انقلاب اسلامی ما را تغییر دهد که باید در این راستا جلوگیری و بر هم زدن نقش شوم دشمنان با تمام توان تلاش کنیم.

وی افزود: از دست دادن روحیه انقلابی، کنار گیری مدیران لایق و متعهد، اختلاف در جامعه، ابهام در طرح های آیند، خود باختگی، عدم توجه به نقش های ضد انقلاب، بازگشت از معنویت و کاهش حساسیت و مشارکت عامه مردم در مسائل انقلاب سبب می شود اصل انقلاب ضربه ببیند و باید تلاش کنیم جلوی این آسیب ها را بگیریم.

امام جمعه شهرستان بیرجند گفت: از طرف دیگر مشکلات طبقه ضعیف جامعه را بر طرف کنیم که در این راستا مقام معظم رهبری می فرمایند: من مشکلات طبقه ضعیف را با تمام وجود حس می کنم و تنها راه بهبود معیشت مردم  پیگیری همه جانبه اقتصاد مقاومتی است و پیگیری اقتصاد مقاومتی نیز درگرو مدیریت های انقلابی و توانمند انقلابی است.

رضایی با اشاره به انتخابات پیش رو در امسال، تصریح کرد: امیدواریم انتخابات پیش رو انتخابات پر شور باشد و در زمینه انتخابات شوراها اسلامی نیز شوراها باید مظهرتسریع امور مردم باشند.

وی با اشاره به سفر رئیس جمهور به خراسان جنوبی، افزود: در این سفر شاهد افتتاح طرح های عمرانی ارزشمندی مانند سیمان باقران، ورزشگاه و مطالعات، نقش برداری واقداماتی بر روی معادن استان و در زمینه راه آهن بودیم که گزارشات خوبی ارائه شده اگر درست باشد کارهای مطالعات مطلوبی به ویژه ای در زمینه خط اتصال راه آهن  بیرجند به مشهد انجام شده است.

امام جمعه شهرستان بیرجند گفت:در مجموعه سفرریاست دولت تدبیر و امید به خراسان جنوبی سفر خوب و کارهای مطلوبی انجام شده البته گلایه های است که در این سفربه مسئولان منتقل شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.