اهواز_ ناظر عالی ستاد هماهنگی خدمات سفر کشور از قلعه و موزه شوش بازدید کرد.

بازدید ناظر عالی ستاد هماهنگی خدمات سفر کشور از شوش

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان، محسن رنجبر ناظر عالی ستاد هماهنگی خدمات سفر کشور که امروز برای سفری دو روزه به خوزستان آمده بود اولین مقصد سفر خود را شوش یکی از کهن ترین مراکز شهرنشینی در خاور نزدیک باستان انتخاب کرد.

مدیرکل مطالعات و آموزش گردشگری کشور در حاشیه این بازدید از بخش های مختلف قلعه و موزه شوش از جمله ایستگاه راهنمایان بازدید کرد.

بازدید از موزه هفت تپه نیز یکی دیگر از بخش های بازدیدی ناظر عالی ستاد هماهنگی خدمات سفر کشور بود.

توقف در ایستگاه نوشیدنی های طبیعی نیشکر، پشت بام قلعه و دریافت گزارش رئیس هیئت کاوش در جندی شاپور از جمله برنامه های جانبی این بازدید بود.

بنا به این گزارش، شهر شوش در پایین رشته کوه های زاگرس و در دشت شوشان واقع شده است. امروزه شهر باستانی شوش یک محدوده باستان شناختی در حدود ۴۰۰ هکتار را دربر می گیرد.

شوش به عنوان یک مرکز مهم دنیای باستان در متون سومری و آشوری (به ویژه آشوربانیپال)، کتاب مقدس عهد عتیق (کتاب های استر و دانیال) و همچنین تاریخ نویسان یونانی (هرودوت، استرابو، آریان و پلی کلیتوس) ثبت شده است.

شوش بیش از پنج هزاره بر سر راه تمدن های مهم باستان در قلب منطقه غرب آسیا قرار داشته و به همین دلیل نقطه عطفی در تبادل دوسویه تاثیر فرهنگ های منطقه ای بر یکدیگر است.

محوطه باستانی شوش شامل چند ناحیه مشخص است که امروزه بقایای آن به شکل پشته های عظیم خاکی دیده می شوند. این پشته ها شامل تپه های آکروپل، آپادانا، شهر شاهی و شهر صنعتگران است.

شوش پیش از تاریخ، دوره عیلامی، دوره هخامنشی، دوره پس از هخامنشی، دوره سلوکی، دوره پارتی، دوره ساسانی و دوره ایلامی در واقع دوران های باستان شناختی و تاریخی اصلی در شوش هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.