پیشکسوت فوتبال کشورمان ضریب هوشی بالای بازیکنان تیم ملی را دلیل پیروزی این تیم مقابل قطر می‌داند.

تفاوت فوتبال ایران و قطر از نگاه یک پیشکسوت/ شانس صعود به جام جهانی چقدر است؟

به گزارش قدس آنلاین، حمید درخشان در مورد پیروزی یک بر صفر تیم ملی  کشورمان مقابل قطر اظهار داشت: بچه‌ها بازی خوبی را انجام دادند. تیم ما هم خوب دفاع کرد و هم به موقع توانست به گل برسد. تدبیری که تیم ما باید در زمین اجرا می‌کرد همین بود که ابتدا گل نخوریم، سپس خوب دفاع کنیم و در ادامه از فرصت‌های به دست آمده استفاده کنیم و گل برتری را بزنیم. خوشبختانه همین اتفاق هم افتاد و  توانستیم به نحوی شایسته از موقعیت‌های‌مان استفاده کنیم. تفاوت فوتبال ما و قطر همین است که ضریب هوشی بازیکنان ما بسیار بالاست، همین هم باعث شد به گل برسیم و بازی را به نفع خودمان به اتمام برسانیم.

وی در پاسخ به سؤالی در مورد شانس صعود تیم ملی کشورمان به جام جهانی 2018 روسیه خاطر نشان کرد: مطمئناً شانس اول برای صعود تیم ماست. به امید خدا اگر اتفاق خاصی نیفتد ما می‌توانیم به راحتی صعود کنیم، اما نباید هم فکر کنیم همه چیز برای ما تمام شده است، ان‌شاالله اگر چین را در بازی آینده ببریم شانس صعودمان به 80 درصد خواهد رسید. فکر می‌کنم اکنون بیش از نیمی از راه را رفته‌ایم، مهم این است که تمرکزمان را روی دو بازی آینده بگذاریم و بتوانیم راحت‌تر به جام جهانی برویم.

کارشناس فوتبال کشورمان با اشاربه پیروزی چین مقابل کره و دیدار آینده تیم ایران مقابل چین تصریح کرد: پیروزی مقابل کره حاصل تفکراتی بود که لیپی در تیمش القا کرده است. چین با آمده لیپی از لحاظ تفکرات و نوع بازی دگرگون شده است. به نظرم این تیم مقابل کره خیلی خوب بازی کرد. مطمئناً بازی راحتی مقابل چین نخواهیم داشت. با توجه به بودن تماشاگران‌مان در ورزشگاه آزادی و اینکه تیم از لحاظ روحی شرایط خوبی دارد فکر نمی‌کنم چین بتواند مقابل ما دوام بیاورد. به نظرم بهترین نتیجه‌ای که چین می‌تواند مقابل ما به دست بیاورد، گرفتن یک امتیاز است. در نهایت فکر می‌کنم ایران توانایی بردن چین در ورزشگاه آزادی را دارد.

درخشان در مورد عملکرد خوب خط دفاع تیم ملی در مرحله انتخابی جام جهانی گفت: اینکه یک تیم خط دفاعش گل نمی‌خورد، دلیل بر سازمان‌دهی منظم و هوشیاری تیم و انجام وظایف دفاعی بازیکنان است. ناگفته نماند که خط هافبک ما نیز کمک زیادی به خط دفاع می‌کند. به همین دلیل است که اشتباهات کمتری در خط دفاع انجام می‌شود و گل خورده کمتری داریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.