۵ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۴
کد خبر: 515232

قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات دیروز با ۰.۱۳ درصد کاهش به ۱۲۴۳ دلار و ۵۷ سنت رسید

قیمت طلا به ۱۲۴۳ دلار رسید

به گزارش قدس آنلاین، در حالی که نگرانی ها در مورد توانایی رئیس جمهور آمریکا برای به تصویب رساندن طرح بیمه درمانی پیشنهادی اش در کنگره موجب تضعیف دلار شده و طلا را برای دارندگان سایر ارزها ارزان تر کرده است، قیمت طلا روز جمعه کاهش یافت، اما دومین هفته افزایشی متوالی را رقم زد.

ارزش دلار دیروز در برابر سبد ارزهای معتبر جهانی، و در آستانه رای گیری در مورد طرح بیمه درمانی ترامپ در نزدیکی پایین ترین رقم های ۷ هفته اخیر باقی ماند.

طلا که به عنوان یک محل سرمایه گذاری کم ریسک شناخته می شود، از کاهش ارزش دلار، افت میزان سوددهی اوراق قرضه دولت آمریکا و کاهش شاخص ها در بازار بورس در طی هفته گذشته منتفع شد. این کاهش ها همزمان با مشکلات پیش روی ترامپ برای به تصویب رساندن برنامه اصلاح طرح بیمه درمانی اوباما اتفاق افتاد. این ناکامی امیدها برای محقق شدن سایر وعده های ترامپ در مورد کاهش مالیات ها و افزایش سرمایه گذاری ها در بخش زیرساختی را نیز تضعیف کرده است.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات دیروز با ۰.۱۳ درصد کاهش به ۱۲۴۳ دلار و ۵۷ سنت رسید، اما افزایش هفتگی بیش از یک درصدی را تجربه کرد.

قیمت طلای آمریکا نیز در پایان معاملات دیروز با ۰.۱۳ درصد افزایش به ۱۲۵۱ دلار و ۷۰ سنت رسید.

علاوه بر کنگره، بازار همچنین روی تصمیمات فدرال رزرو آمریکا نیز متمرکز شده است. ۳ مقام فدرال رزرو آمریکا قرار بود روز جمعه سخنرانی داشته باشند.

قوت گرفتن این احتمال که فدرال رزرو آمریکا کندتر از آنچه که پیش بینی می شد نرخ بهره را افزایش خواهد داد موجب تقویت قیمت طلا در هفته های اخیر شده است.

دیروز قیمت نقره نیز یک درصد افزایش داشت و به ۱۷ دلار و ۹۱ سنت رسید.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.