جغتای- همزمان با ایام نوروز ۲۵ دوره برگزاری مسابقات کشتی با چوخه در روستای ریواده بخش هلالی شهرستان جغتای برگزار می شود.

شهرستان جغتای میزبان مسابقات کشتی با چوخه می شود

عضو شورای اسلامی روستای ریواده در گفت وگو با قدس آنلاین،با بیان اینکه امسال ۲۵دوره مسابقات کشتی با چوخه  در روستای ریواده برگزار می شود اظهار داشت:  این مسابقات باگرامیداشت یاد پهلوان ججو هرساله در گوداین روستا که به نام این پهلوان نامگذاری شده برگزار می شود .

رجبعلی کیوانلو افزود: این مسابقات هر سال در دوازدهم فروردین برگزار می شود ولی امسال به دلیل مصادف بودن با روز شهادت امام هادی (ع)  این  آئین سنتی درصبح روز هشتم فروردین برگزار می شود.

وی با یادآوری اینکه این مسابقات به صورت کشوری برگزاری می شود تشریح کرد: هرساله ورزشکاران زیادی از تمامی نقاط کشور در این مسابقات شرکت می کنند و با حضور مسؤولان کشوری، استانی و مسؤولان شهرستان جغتای برگزار می شود.

این عضو شورای اسلامی روستا با اشاره به افزایش شرکت کنندگان نسبت به سال های گذشته تصریح کرد: سال گذشته باشرکت یکصد و بیست نفر ورزشکاربرگزار شد ولی امسال بیش از ۲۰۰ نفر در پنج وزن ثبت نام کردند.

کیوانلو با تآکید براینکه امسال جوایز بهتری نسبت به سال گذشته به ورزشکاران اهداء می شودخاطرنشان کرد: امسال به نفرات اول شتر، نفرات دوم سکه ی تمام بهارآزادی و نفرات سوم  سکه ی نیم بهارآزادی اهدا می گردد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.