قزوین- به منظور آشنایی مردم و گردشگران نوروزی با روند تولید آثار و محصولات صنایع دستی، برنامه کارگاه گردی صنایع دستی ویژه نوروز متفاوت ۹۶ در بناهای تاریخی قزوین برگزار می شود.

نمایشگاه های صنایع دستی در بناهای تاریخی قزوین برپا شد

مدیر کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری و دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان قزوین با اعلام این خبر گفت : افزایش امار گردشگران ورودی به استان در ایام نوروز فرصت مناسبی را برای معرفی و عرضه محصولات صنایع دستی و حمایت از هنرمندان این عرصه فراهم می‌آورد که در نوروز ۹۶ برای دومین سال متوالی برنامه کارگاه گردی صنایع دستی با حضور هنرمندان در بناهای تاریخی قزوین اجرا می گردد.  

محمد علی حضرتی با بر شمردن کارگاه‌های فعال صنایع دستی در بناهای تاریخی اظهار داشت : در این طرح در بناهای تاریخی قزوین اعم از آب انبار حاج کاظم، خانه رئوفی ( خانه صنایع دستی ) کلیسای کانتور ، مسجد – مدرسه حیدریه ، حمدالله مستوفی، آب انبار آقا، خانه آرازی، خانه زعیم، عالی قاپو و... کارگاه‌های تولید زنده همراه با فروش محصولات صنایع دستی  با حضور هنرمندان در رشته های مختلف صنایع دستی در حال برگزاری است که تا پایان تعطیلات نوروز ادامه خواهد داشت .

وی افزود : علاوه بر این در بناهای خانه بهروزی ، حسینیه امینی ها ، آب انبار حکیم ، کاخ موزه چهلستون ، خانه داعی ، آب انبار سردار بزرگ و مجموعه دولتخانه صفویه نمایشگاه و بازارچه فروش محصولات صنایع دستی دایر است.

مدیر کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین یادآور شد :  با توجه به نامگذاری سال ۹۶ با عنوان «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» از سوی مقام معظم رهبری، زمینه و بستر مناسبی برای اعتلاء و حمایت از محصولات تولید داخلی فراهم شده که  امیدوارم بتوانیم  با برنامه‌ریزی مناسب صنایع دستی را در سبد خانوار مردم و سوغات گردشگران قرار داده و گامی موثری برای رشد و رونق اقتصادی صنایع دستی برداریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.