بجنورد- رئیس ستاد انتخابات خراسان شمالی گفت: شمار داوطلبان شوراهای اسلامی شهر و روستا که تقریبا قطعی شده است؛ تاپایان ساعت ٢۴ یکشنبه شب به پنج هزار و ۴١٢ نفر رسید.

۵۴۱۲ داوطلب در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در خراسان شمالی ثبت نام کردند
به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، محمد تقی ایرانی پیش از ظهر امروز در گردهمایی اعضای هیئت های نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا که با حضور استاندار خراسان شمالی، نمایندگان مردم شیروان و بجنورد در محل سالن اجتماعات استانداری برگزار شد، با قدردانی از تلاش های اعضای هیئت نظارت گفت:  از این تعداد ٨٢٨ نفر برای شوراهای اسلامی شهرها و چهار هزار و ۵۴٨ نفر برای شوراهای روستاهای این استان نام نویسی کرده اند.
به گفته ایرانی تعداد زنان داوطلب برای شوراهای اسلامی شهر و روستا ٢۵۰ نفر بوده که نسبت به دوره قبل از افزایش ۶۰ درصدی برخوردار است.
وی شمار داوطلبان مرد را پنج هزار و ١۶٢ نفر عنوان کرد و گفت: یک هزار و ۴١٨ نفر از داوطلبان ثبت نام شده دارای سابقه عضویت در شوراهای اسلامی شهر و روستا در ادوار گذشته هستند.
رئیس ستاد انتخابات خراسان شمالی میزان تحصیلات سه هزار و ١۴٧ نفر از داوطلبین را سواد خواندن و نوشتن و در حد دیپلم عنوان کرد و گفت: سایر نامزدها دارای مدرک تحصیلی دیپلم، فوق دیپلم، کارشناسی و کارشناسی ارشد هستند.
ایرانی با بیان اینکه تمامی روستاهای خراسان شمالی برای برگزاری انتخابات به حدنصاب لازم رسیده اند، اظهارداشت: متوسط ثبت نام شدگان برای انتخابات شوراهای روستایی ، ١.٨ نفر است.
وی بیشترین آمار ثبت نام شدگان را مربوط به بجنورد دانست و گفت: با ثبت نام ٢۶٢ نفر؛ در بجنورد ١٣ برابر نامزدهای مورد نیاز نام نویسی کرده اند.
ایرانی افزود: اسفراین ٩ برابر، شیروان ۶.٢٧ برابر، جاجرم ۶.۰۴ برابر، گرمه ٣.۰٧ برابر و راز و جرگلان ٣.۰٨ برابر اعضای اصلی و علی البدل شورا ثبت نام کرده اند.
رئیس ستاد انتخابات خراسان شمالی همچنین اظهار داشت: در خراسان شمالی تنها یک روستا به دلیل اختلافات داخلی و به رغم صحبت ها و جلساتی که برای آنان برگزار شد؛ برای عضویت در شوراهای اسلامی روستا ثبت نام نکرده اند.
گفتنی است: نام نویسی از داوطلبان پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر روستا طبق زمانبندی از ساعت هشت صبح ٣۰ اسفندماه همزمان با سراسر کشور در استان خراسان شمالی نیز آغاز و ساعت ٢۴ یکشنبه شب ششم فروردین ماه ٩۶ پایان یافت.
انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری روز ٢٩ اردیبهشت ماه ١٣٩۶ برگزار می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.