زاهدان- مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری سیستان‌وبلوچستان اعلام که تا پایان سال ۹۶ ۲۰۰ اقامتگاه بوم‌گردی در این استان ایجاد می‌شود.

۲۰۰ اقامتگاه بوم‌گردی تا پایان سال در سیستان‌وبلوچستان ایجاد می شود

به گزارش قدس انلاین، کامبیز مشتاق‌گوهری ضمن بیان ضرورت فراهم‌سازی زیرساخت‌های گردشگری در استان تصریح کرد: در حوزه زیرساخت‌ها تلاش شده که زیرساخت‌های اجتماعی، فرهنگی و سرمایه‌گذاری مناسبی انجام شود.

وی به اقامتگاه‌های بوم‌گردی در استان اشاره کرد و گفت: در زمینه اقامتگاه‌های بوم‌گردی، به‌ویژه در بخش‌های عشایری، برای نخستین بار در سطح استان این امکان فراهم شده که ۴۴ اقامتگاه بوم‌گردی برپا شود که پیش‌بینی می‌شود این میزان تا پایان امسال به ۲۰۰ اقامتگاه برسد.

وی به فعالیت مستمر راهنمایان گردشگری در تمام استان اشاره کرد و افزود:ظرفیت کانال‌های مختلف و شبکه‌های مجازی توسط بخش خصوصی و مجموعه میراث‌فرهنگی با هدف اطلاع‌رسانی به مسافران نوروزی به‌خدمت گرفته شده است.

وی در زمینه ظرفیت بازارچه‌های مرزی استان افزود: جاذبه‌های گردشگری خرید بیش از همه متوجه شهرستان چابهار و منطقه آزاد است که زیرساخت‌های لازم برای عرضه محصولات را دارند، ضمن اینکه بازارچه ملیک و ریمدان نیز برای عرضه کالا درنظر گرفته شده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.