کرمانشاه- رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور گفت: یادمان‌های دفاع مقدس محور گردشگری انقلاب و دفاع مقدس است و بازتولید اطلاعات در مورد این یادمان‌ها ضرورت اساسی دارد.

یادمان‌های شهدا محور گردشگری انقلاب و دفاع مقدس است

به گزارش قدس آنلاین، زهرا احمدی پور در بازدید از مجموعه تاریخی طاقبستان کرمانشاه اظهار داشت:  کرمانشاه محور تاریخ باستان است و تداوم این تاریخ در استان، قابل رویت است.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه مجموعه تاریخی طاقبستان امسال نیز در لیست جهانی شدن قرار نخواهد گرفت، گفت: اما این موضوع در لیست موقت و در دستور بررسی ما قرار می‌گیرد.

 احمدی پور با اشاره به تاریخچه مقاومت کرمانشاه در تاریخ معاصر و حفظ هویت تاریخی این استان عنوان کرد: ملت ایران همواره به این هویت تاریخی در کرمانشاه  ارج می‌نهند.

وی با بیان اینکه خوشبختانه با وجود شرایط آب و هوایی ‌وبارندگی های پراکنده استقبال خوبی از سوی گردشگران از مجموعه‌های تاریخی و تفریحی استان صورت گرفت، بیان کرد: در موج اول سفرها، حدود ۲۴ میلیون نفر در مکان‌های گردشگری اسکان یافتند و توزیع مناسبی از لحاظ نحوه مسافرت با وسایل حمل و نقل جاده‌ای، ریلی و هوایی وجود دارد.

احمدی پور افزود: برنامه‌ریزی‌ مناسبی از سوی دست اندرکاران استان کرمانشاه برای رفاه حال گردشگران نوروزی و ارائه‌ خدمات مختلف به آنها انجام شده است.

وی همچنین از یادمان«مرصاد» استان کرمانشاه بازدید کردند و گفت: یادمان‌های دفاع مقدس محور گردشگری انقلاب و دفاع مقدس است و بازتولید اطلاعات در مورد این یادمان‌ها ضرورت اساسی دارد.

‌رئیس سازمان میراث فرهنگی با اشاره به اینکه این سازمان باید محوری را برای ثبت یادمانهای جنگ و دفاع مقدس داشته باشد، عنوان کرد: در این راستا ۲۱ اثر در استان خوزستان و ۵ اثر در کرمانشاه ثبت ملی شده که می‌توانند محور گردشگری انقلاب اسلامی و دفاع مقدس باشند و باید زیرساختهای گردشگری دفاع مقدس در سطح استان تقویت شود. 

وی افزود: ثبت شدن و قرار گرفتن این یادمانها در لیست آثار ملی را سبب جذب  گردشگران بیشتر به این یادمانها می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.