اراک- نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: مردم باید با مطالعه بر روی ویژگی‌های نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا، افراد شایسته و خدوم را برای حضور در عرصه خدمت‌رسانی به کشور و مملکت و مردم انتخاب کنند

اقتصاد مقاومتی کلید مشکلات بیکاری و تولید/  مردم افراد شایسته و خدوم در عرصه خدمت‌رسانی را انتخاب کنند

به گزارش قدس آنلاین، آیت الله قربانعلی دری نجف‌آبادی در جلسه درس اخلاق مدیران استان مرکزی با اشاره به نامگذاری سال از سوی رهبرمعظم انقلاب اسلامی اظهار داشت: مقام معظم رهبری همه‌ساله شعاری را برای سال جدید انتخاب می‌کنند تا  سیاست‌های کلان کشور در راستای شعار سال تدوین و دستگاه‌های اجرایی برنامه‌های خود را با اجرای سیاست‌های کلان تنظیم کنند.

وی افزود: چند سال متوالی است که از سوی رهبری شعار سال به‌نوعی مرتبط با اقتصاد اعلام می‌شود، مخصوصاً سال گذشته و سال جدید و این به این معنی است که کشور همچنان باید مسیر اقتصاد مقاومتی را برای رسیدن به قله‌های موفقیت و سربلندی طی کند.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی تنها راه نجات ایران در عبور از موانع و رسیدن به شرایط مطلوب بوده اما آنچه در شعار سال اهمیت دارد این است که مسئولان و دستگاه‌های اجرایی تمام همت خود را برای تولید داخل و اشتغال به‌کارگیرند.

وی با بیان اینکه اجرای شعار سال مستلزم چند عامل است که اراده مسئولان و همکاری مردم از عوامل مهم آن برشمرده می‌شود، خاطرنشان کرد: ایجاد بستر فرهنگی برای ایجاد باور در طبقات اجتماعی که کار اقتصادی را یکی از ضرورت احساس کنند از این‌رو دست‌اندرکاران فرهنگی باید در این زمینه تلاش مضاعف کنند.

امام جمعه اراک بر ضرورت توجه به تولید و اشتغال تاکید کرد و گفت: تولید و اشتغال کلید برطرف شدن مشکلات اقتصادی، توسعه و پیشرفت کشور و در نتیجه بهبود معیشت مردم است و این موضوع مهم با برنامه‌ریزی صحیح و تلاش و کوشش مدیران، مسئولان و اقشار مختلف مردم محقق می شود.

وی افزود: مسئولان استانی و کشوری فرصت‌شناسی بین‌المللی، منطقه ای و داخلی را باید جایگزین دعواهای سیاسی و بی‌برنامگی کنند تا رونق تولید واقعی در کشور رقم بخورد چرا که امروز به یک وحدت و همراهی در مسیر تدابیر و منویات مقام معظم رهبری و تحقق شعار سال نیاز داریم. 

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی تصریح کرد: مردم و مسئولان با وحدت و همدلی باید همت، تلاش و کوشش خود را در راستای افزایش تولید و بهره‌وری، صرفه‌جویی در مصرف، استفاده از کالاهای داخلی و جلوگیری از واردات به کار بگیرند تا بتوانیم شاهد شکوفایی بیشتر اقتصاد کشور و تحقق دقیق سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی در کشور باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به تهدیدات فضای مجازی در کشور گفت: توجه به مسائل فرهنگی از سرمایه‌های اصلی و مهم انقلاب اسلامی و بهترین ابزار برای پاسخ‌گویی به شبهات و ایستادگی در برابر تهدیدهای فضای مجازی به شمار می‌رود.

وی افزود: امروز با مشکلات فرهنگی و آسیب‌های اجتماعی در جامعه روبه‌رو هستیم که بهترین راه مقابله با آن ترویج فرهنگ دینی و اسلامی، پاسخگویی منطقی و صحیح به شبهات و آموزش دینی جوانان، نوجوانان و نسل جدید است.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی بیان کرد: با ترویج و ارتقاء فرهنگ دینی، معارف اسلامی در خانواده‌ها از بسیاری ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی در جامعه و کشور جلوگیری می‌شود بنابراین باید مسئولان و متولیان در حوزه تبلیغ دینی تلاش خود را چند برابر کنند.

امام جمعه اراک با اشاره به موضوع برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراها در سال۹۶ گفت: تلاش برای جذب و مشارکت حداکثری مردم و برگزاری سالم و با شکوه انتخابات از وظایف مهم مجریان انتخابات است و مردم باید با احساس وظیفه به برگزاری حماسی انتخابات کمک کنند.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی افزود: بنابراین مسئولان و مردم باید با تدبیر و حضور فعال در انتخابات زمینه برگزاری انتخابات سالم و پرشور را فراهم کنند چراکه برگزاری پرشور انتخابات تحکیم و قدرتی برای نظام جمهوری اسلامی ایران است.

وی ادامه داد: مردم باید با مطالعه بر روی ویژگی‌های نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا، افراد شایسته و خدوم را برای حضور در عرصه خدمت‌رسانی به کشور و مملکت و مردم انتخاب کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.