مشهد- سخنگوی ستاد خدمات سفر خراسان رضوی از ورود بیش از ۹ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر و مسافر به استان طی ۱۴ روز گذشته خبر داد.

آمار مسافران خراسان رضوی از مرز ۹ میلیون نفر گذشت

به گزارش قدس انلاین، مهدی فروزان صبح امروز چهارشنبه ۹ فروردین ماه با اعلام این خبر اظهارداشت: آمار ورودی مسافران از  ۲۵ اسفند ماه سال گذشته تا هشتم فروردین ماه امسال به استان از طریق حمل و نقل جاده ای، ۸۳۸ هزار و ۷۷۶  نفر بوده است که سهم ۹ درصدی از کل مسافران را به خود اختصاص داده و در مقایسه با سال گذشته دو درصد کاهش دارد.

وی آمار ورودی زائران و مسافران از طریق فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد در ۱۴ روز گذشته را ۲۰۶ هزار ۲۵۴ نفر اعلام کرد که در مقایسه با سال گذشته ۱۶ درصد افزایش دارد و ۲.۲ درصد از کل مسافران ورودی در این مدت را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل هماهنگی امور رفاهی زائران و سخنگوی ستاد خدمات سفر خراسان رضوی، سهم مسافران ریلی ورودی از ۲۵ اسفند ماه سال گذشته تا هشتم فروردین ماه امسال را از مجموع مسافران، ۲.۹ درصد اعلام کرد و افزود: ۲۷۵ هزار و ۱۹۵ نفر در ۱۴ روز  گذشته از طریق راه آهن وارد استان شدند که در مقایسه با سال گذشته ۲۹ درصد کاهش دارد.

فروزان افزود: تعداد ۸ میلیون و ۳۱ هزار و ۸۴۰ نفر نیز  توسط وسائط نقلیه  شخصی به استان وارد شدند که ۸۵.۹ درصد از سهم مسافران ورودی را به خود اختصاص داده اند و در مقایسه با سال گذشته ۱۰ درصد رشد دارد.

سخنگوی ستاد خدمات سفر خراسان رضوی، همچنین از ورود پنج میلیون ۶۰۲  هزار و ۵۹۵  نفر زائر به مشهد مقدس در ۱۴روز گذشته خبر داد که در مقایسه با سال گذشته هشت درصد رشد دارد.

وی گفت: «آمار ورودی مسافران از ۲۵ اسفند ماه سال گذشته تا هشتم فروردین ماه امسال به مشهد از طریق حمل و نقل جاده ای، ۶۱۴ هزار و ۹۳۱ نفر بوده است که سهم ۱۱ درصدی از کل مسافران را به خود اختصاص داده و در مقایسه با سال گذشته دو درصد کاهش دارد.

وی آمار ورودی زائران و مسافران از طریق فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد در ۱۴ روز گذشته را ۲۰۵ هزار ۹۴۸ نفر اعلام کرد که در مقایسه با سال گذشته ۱۶ درصد افزایش دارد و ۳.۷ درصد از کل مسافران ورودی در این مدت را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل هماهنگی امور رفاهی زائران و سخنگوی ستاد خدمات سفر خراسان رضوی، سهم مسافران ریلی ورودی از ۲۵ اسفند ماه سال گذشته تا هشتم فروردین ماه امسال را از مجموع مسافران، ۴.۹ درصد اعلام کرد و افزود: ۲۷۵ هزار و ۱۹۵  نفر در ۱۴ روز گذشته از طریق راه آهن وارد مشهد شدند که در مقایسه با سال گذشته ۲۹ درصد کاهش دارد.

اوافزود: چهار میلیون و ۵۰۶ هزار و ۵۲۱ نفر نیز از طریق وسائط نقلیه ی شخصی به مشهد مقدس وارد شدند که ۸۰.۴ درصد از سهم مسافران ورودی را به خود اختصاص داده اند و در مقایسه با سال گذشته ۱۳ درصد رشد دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.