بیرجند-مدیر پایگاه بافت تاریخی شهر بشرویه از برگزاری نمایشگاه نقاشی و خط در ایام نوروز در منزل ملامحمدتقی بشرویه خبر داد.

نمایشگاه نقاشی و خوشنویسی در بشرویه برپا شد

به گزارش قدس انلاین، کاظم شبنم زاده گفت: بنای تاریخی ملامحمدتقی مشهور به منزل بمانه در مرکز محله میانده قرار دارد که شواهد کالبدی بنا از ساخت آن در دوران بعد از صفویه حکایت می‌کند.

 وی ادامه داد: این بنای تاریخی با محوریت ایوان جنوبی با پوشش تاق و تویزه ای و شبیه ایوان‌های سایر جبهه‌ها از اصالت معماری شهرستان بشرویه حکایت می‌کند.

سرپرست پایگاه بافت تاریخی شهر بشرویه از برگزاری نمایشگاه نقاشی، ‌خط در ایام نوروز در منزل ملامحمدتقی خبر داد و گفت: برگزاری این‌چنین رویدادهایی جدای از اینکه سبب جذب گردشگران محلی و مسافران نوروزی شده، در تقارن با کالبد بنا هویتی جاودانه از سنت‌ها و فرهنگ اصیل هنر اسلامی را نشان می‌دهد.

شبنم زاده عنوان کرد: این ترکیب، هر بیننده‌ای را وادار می‌کند که در ذهن خود پیوستگی متعالی مابین یک بنای تاریخی باهنر اسلامی را تصور نماید که برآیند آن احساس آرامشی عمیق و بی‌مثال است.

وی همچنین افزود: بازدید از یادمان‌های باشکوه معماری بشرویه و نهادینه کردن اهمیت آن در اذهان مردم تنها با فرهنگ‌سازی و جلب و جذب مردم به داخل بافت تاریخی میسراست که خوشبختانه نشانه‌های روشنی از وجوب حفظ این میراث گران‌بها در میان مردم به‌وضوح دیده می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.