شاهرود- رئیس اداره میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان شاهرود گفت: نخستین جشنواره بازی های بومی و محلی بیارجمند جمعه هفته جاری در این شهر برگزار می شود.

«بیارجمند» میزبان نخستین جشنواره بازی های بومی است

به گزارش قدس انلاین، حمیدرضا حسنی بیان کرد: ایجاد نوروزگاه، اجرای بازی‌های بومی و محلی، موسیقی سنتی و آئین های نوروزی، مسابقات مفرح و اهدای جوایز، پیاده روی همگانی و برپایی نمایشگاه صنایع دستی و سوغات ازبرنامه های این جشنواره است.

وی گفت: علاقمندان می توانند صبح روز جمعه یازدهم فروردین ماه با حضور در حسینیه پایین بیارجمند در این جشنواره شرکت داشته باشند.

حسنی با تاکید بر اینکه اجرای این برنامه ها در  ایجاد نشاط اجتماعی و جذب گردشگر و توسعه صنعت توریسم موثر است، گفت: برگزاری جشنواره گردشگری بازی‌های بومی ومحلی بیارجمند با همکاری اداره ورزش و جوانان، بخشداری بیارجمند، شورا و شهرداری بیارجمند و هیات ورزش‌های همگانی از جمله این برنامه هاست.

وی افزود: بازی‌های بومی و محلی، ریشه در فرهنگ و سنت این منطقه داشته و حفظ و احیاء این خرده فرهنگ ها در کنار دیگر جاذبه ها منحصر به فرد این منطقه از جمله منطقه نمونه گردشگری توران، روستاهای هدف گردشگری قلعه بالا، زمان آباد و رضاآباد و ... از جمله اهداف برگزاری نخستین جشنواره بازی های بومی و محلی بیارجمند است.

 رئیس اداره میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان شاهرود گفت: برگزاری این جشنواره می تواند در توسعه صنعت توریسم و ایجاد اشتغال و توزیع درآمد به مناطق کمتر توسعه یافته موثر باشد.

شهر بیارجمند در ۱۱۰ کیلومتری جنوب شرقی شاهرود قرار دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.