استاندار مازندران با اشاره به نشست با بانک های استان، اذعان داشت: گردشگری و جایگاه آن در بحث اشتغال و درآمد مردم کمتر از بخش های دیگر اقتصادی نیست و بانک ها باید در این راستا ورود پیدا کنند.

ثبت ۲۶ میلیون تردد در مازندران/بانک ها در سرمایه گذاری بخش گردشگری ورود پیدا کنند

به گزارش قدس آنلاین، ربیع فلاح جلودار در نشست با اصحاب رسانه مستقر در ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران با بیان اینکه مازندران جزء محدود استان هایی است در سال ۹۶ افزایش تردد مسافران به این استان را داشت، گفت: بیش از ۲۶ میلیون تردد و بیش از ۸ میلیون ۵۲۵ هزار  نفر شب اقامت در سطح استان سکونت گزیدند.

وی با اشاره به اینکه شناسایی و بازاریابی صنایع دستی جزء اولویت فعالیت های ما در سال ۹۶ است ، گفت: در سال گذشته استفاده از تسهیلات رونق اقتصادی است بیش از هزار و ۸۰ واحد تولیدی کمک و حمایت کرده است.

استاندار مازندران با بیان اینکه افرادی که بحث های اقتصادی، اشتغال را دنبال می کنند، اظهارداشت: در همه دنیا همیشه در طول سال مکان ها و موقعیت هایی که دارند در بحث گردشگری برای جذب گردشگر برنامه ریزی های مختلف می کنند.

فلاح جلودار در خصوص تلفات و تصادفات در مازندران، تصریح کرد: ۳۱ درصد تلفات جانی در استان در طول این مدت داشتیم علارغم همه این بحث ها در زمینه  زیرساخت ها اقدامات خوبی در طول سال در مازندران شده است.

وی با بیان اینکه بیش از ۵۰ درصد راههای مواصلاتی با استان های همجوار ما در حوزه آنها کار می کردیم، اذعان داشت: مازندران علارغم همه مشکلاتی که دارد استان معین آنها شده است.

رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران در ارتباط با وضعیت زیرساخت های استان، گفت: پیگیر وضعیت هتل های نیمه ساخت هستیم که باید در سال ۹۶ به بهره برداری برسد.

وی بانک ها باید در بحث گردشگری ورود پیدا کنند، خاطرنشان کرد: گردشگری در سراسر استان است و آمارهای آن پراکنده است.

رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران با بیان اینکه برخی مواقع در شیوه تبلیغاتی دقت نداریم بعضا خبرهای را منتشر می کنیم، اذعان داشت: یکسری مسائلی در استان همچون مسائل زیست محیطی، زباله و پسماندها وجود دارد که باید اینها رفع شود و در حال حل است.

فلاح جلودار با اشاره به اینکه نباید مسائل منفی را بزرگ جلوه دهیم و مسائل پر جاذبه و بزرگ را کوچک کنیم، تصریح کرد: باید همه در خصوص ظرفیت، فضای استان تبلیغ کنیم تا تعداد مسافران و گردشگران را افزایش دهیم.

وی با اعلام اینکه گردشگری جایگاه بالایی دارد که باید مورد توجه واقع شود، گفت: باید در بحث آموزش ورود جدی داشته باشیم.

رئیس ستاد اجرایی حدمات سفر مازندران خاطرنشان کرد: همه روستاها ظرفیت گردشگری دارند با این روش در زمینه بومگردی کار مناسبی است که مهمتر از این صاحبان اقامتگاه هاست که باید آموزش های لازم را بگذرانند.

فلاح جلودار در خصوص اقامت مسافران در روستاهای مازندران، اظهارداشت: بالای یک میلیون و ۹۲۲ هزار نفر شب در روستاها اقامت داشتند.

وی با اشاره به شعار سال جاری مقام معظم رهبری اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال، تصریح کرد: ۵۰ درصد از اشتغال خدمات استان در بخش گردشگری است که نیاز به مانور دارد.

رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران با بیان اینکه ایجاد نمایشگاه ها و بازارچه ها می تواند به تولیدات صنایع دستی کمک کند که در سال ۹۶ در اولویت فعالیت ها قرار می گیرد، افزود: شناسایی و کمک به صنعتگران صنایع دستی در اشتغال خانگی، کوچک و در روستاهاست تلاش داریم در سال ۹۶ کانون تولید در همه زمینه ها روستاهاست، تقویت کنیم.

فلاح جلودار با اشاره به اینکه شناسایی و بازاریابی صنایع دستی جزء اولویت فعالیت های ما در سال ۹۶ است ، اذعان داشت: در سال گذشته استفاده از تسهیلات رونق اقتصادی است بیش از هزار و ۸۰ واحد تولیدی کمک و حمایت کرده است.

وی با اعلام اینکه دولت با اخذ مصوبه از مجلس ۱.۵ میلیون دلار از درآمد ارزی سال ۹۶ به رونق تولیدات روستایی اختصاص داد که راه برای این جریان باز شده که بتوان از درآمدهای ارزی دولت در جهت صنایع دستی اقدام کند، افزود: همیشه صنایع دستی ، جمعی و تبدیلی مکمل بخش اقتصادی مازندران بوده است.

استاندار مازندران در خصوص انتخابات نیز اظهارداشت: باید تعداد ثبت نام داوطلبان را افزایش دهیم که این امر علاقه مندی مردم به سرنوشت خودشان است.

فلاح جلودار با بیان اینکه همه روستاها و شهرهای استان به حد نصاب ثبت نام رسیده است، تصریح کرد: ۱۸هزار و ۲۸۶ نفر ثبت نام کردند  که ۲ هزار و ۲۳۰ نفر شهری و ۱۵ هزار و ۵۵ نفر روستایی هستند.

وی خاطرنشان کرد: هزار و ۴۱ نفر زن و ۱۷ هزار و ۲۴۵ نفر مرد هستند. 

استاندار مازندران از افزایش مشارکت در انتخابات سال ۹۶ بیشتر از سالهای گذشته است

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.