شیراز- مدیرکل میراث فرهنگی استان فارس با اشاره به بازدید ۳۵۷ هزار و ۵۳۱ نفر از آرامگاه حافظ گفت: این بنای تاریخی - فرهنگی همچنان در صدر آمار بازدیدکنندگان قرار دارد.

آرامگاه حافظ در صدر بازدید کنندگان از اماکن تاریخی فارس قرار دارد

به گزارش قدس آنلاین، مصیب امیری با اشاره به اینکه تا پایان روز نهم فروردین یک میلیون و ۳۱۳ هزار و ۸۵۴ نفر از اماکن تاریخی استان فارس بازدید کردند، اظهار داشت: مجموعه تاریخی - فرهنگی حافظیه با بازدید ۳۵۷ هزار و ۵۳۱ نفر در صدر اماکن پربازدید استان فارس قرار دارد. 

وی گفت: پس از آرامگاه حافظیه تخت جمشید با ۲۸۵ هزار و ۹۲۵ نفر، مجموعه سعدی با ۲۳۰ هزار و ۹۵۴ نفر، پاسارگاد با ۱۳۵ هزار و ۴۸۴  نفر و مجموعه ارگ کریم خان زند با ۱۲۷ هزار و ۴۷۷ نفر بیشترین بازدید را به خود اختصاص داده‌اند. 

امیری درباره ساعت بازدید از اماکن تاریخی استان فارس افزود: تا پایان تعطیلات نوروز آرامگاه حافظ به صورت ۲۴ ساعته، آرامگاه سعدی تا ساعت ۲۱:۳۰، ارگ کریم خان زند تا ۲۱:۳۰ و مجموعه تخت جمشید و پاسارگاد تا ۱۷:۳۰ پذیرای مسافران و گردشگران است. 

وی بیان کرد: از ۲۵ اسفندماه ۹۵ تا ۹ فروردین ۹۶ دو میلیون و ۴۳۱ هزار و ۵۴۳ نفرشب در مراکز اقامتی استان فارس  شامل هتل، هتل آپارتمان، مهمانپذیر،کمپ‌های موقت،کلاس‌های مدارس، منازل استیجاری، چادرهای مسافرتی، مهمانسراهای ادارات، خوابگاه‌های دانشجویی و سالن‌های ورزشی اقامت داشتند. 

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس عنوان کرد: بیشترین اسکان در مدارس و خوابگاه‌های دانشجویی و سالن‌های ورزشی بوده است. 

مدیرکل میراث فرهنگی استان فارس همچنین گفت: ارزان قیمت بودن اسکان در مدارس یکی از دلایل پر شدن مدارس است، علاوه بر آن فرهنگیان بیشترین قشری هستند که در ایام نوروز امکان سفر دارند و به همین دلیل از مراکز تحت پوشش آموزش و پرورش بیشتر استفاده می‌کنند. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.