مشهد- مدیر پایگاه میراث فرهنگی توس گفت: آرامگاه حکیم ابوالقاسم فردوسی در ایام نوروز به طور متوسط روزانه ۶ هزار نفر بازدید کننده دارد و بعد از حرم مطهر رضوی دومین مقصد و هدف گردشگری خراسان رضوی است.

آرامگاه فردوسی دومین مقصد گردشگری خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین،احسان زهره وندی در خصوص جایگاه این بنای ارزشمند در میان گردشگران خراسان رضوی گفت: سالانه در ایام مختلف سال به ویژه تعطیلات نوروز، گردشگران بسیاری با هدف بازدید از این آرامگاه  فرهنگی و تاریخی به توس می آیند.

وی افزود: حکیم ابوالقاسم فردوسی بزرگترین حماسه سرای جهان است که بنابر فرمایشات مقام معظم رهبری، پدر زبان فارسی امروز است.

وی با بیان اینکه آرامگاه این شاعر تکرار نشدنی در ۲۰ کیلومتری مشهد واقع شده  و چون نگینی در  شهر کهن و تاریخی توس می درخشد ادامه داد: این بنای یادبود حدود ۸۰ سال است که به نماد شعر و ادب پارسی ایران تبدیل شده و تاکنون چندین بار بازسازی شده است و همه ساله به ویژه در ایام نوروز پذیرای گردشگران داخلی و خارجی است.

وی افزود: آرامگاه حکیم ابوالقاسم فردوسی در ایام نوروز به طور متوسط روزانه ۶ هزار نفر بازدید کننده دارد و بعد از حرم مطهر رضوی دومین مقصد و هدف گردشگری خراسان رضوی است.

زهره وندی گفت: هم اکنون آرامگاه فردوسی در کنار آرامگاه نادری،خیام و عطار یکی از پر بازدید ترین اماکن تاریخی و گردشگری استان خراسان رضوی به شمار می رود.

وی افزود: اکثر گردشگران خارجی که به مشهد سفر می آیند از آرامگاه حکیم فردوسی توسی و هارونیه بازدید می کنند. آرامگاه فردوسی دومین مقصد گردشگری خراسان رضوی است و اقبال مردم برای بازدید از آن هرروز بیشتر می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.