مشهد- مدیرعامل بنیاد مرکزی زائر امام رضا(ع) گفت: پروژه زائر سرای ارزان قیمت استان خوزستان در سال ۹۶ به بهره‌برداری خواهد رسید.

زائر سرای ارزان قیمت خوزستان امسال در مشهد به بهره برداری می رسد

به گزارش قدس آنلاین، حسین عابدی در این رابطه گفت: عملیات اجرایی پروژه زائرسرای ارزان قیمت استان خوزستان در سال ۹۴ بدلیل بروز برخی مشکلات پیش آمده و بازنگری طراحی مدتی متوقف شد، اما خوشبختانه در سال ۹۵ از پیشرفت قابل توجهی برخوردار بود و با عنایات ویژه امام هشتم(ع) در سال ۹۶ به بهره‌برداری می رسد.

وی با اشاره به اینکه این پروژه از پیشرفت خوبی برخوردار است، بیان کرد: زمین و پروانه این زائرسرا توسط شهرداری مشهد به صورت رایگان تحویل شده است و پس از بهره برداری، وقف زائران کم‌برخوردار استان خوزستان می‌شود..

مدیرعامل بنیاد مرکزی زائر امام رضا(ع) با بیان اینکه این مجموعه در منطقه ثامن، خیابان وحدت ۱۱ قرار دارد، افزود: پروژه در زمینی به مساحت ۱۲۳۶ متر مربع و زیر بنای ۸۸۳۳ متر مربع احداث شده که شامل ۵۴ سوییت است.

عابدی ادامه داد: ظرفیت اسمی پروژه ۳۰۰ نفر است که در مناسبت‌های مذهبی تا ۵۰۰ نفر نیز اسکان پیدا خواهند کرد.

وی با تاکید بر مقاوم‌سازی سازه در برابر حریق، گفت: تمامی تیرهای فرعی، تیر ورق‌ها و ستون‌ها با مواد ضدحریق در برابر آتش محافظت شده است، تا در هنگام آتش‌سوزی به مدت ۱۲۰ دقیقه اتصالات و مقاطع فولادی در برابر حریق مصون نگه داشته شود.

مدیرعامل بنیاد مرکزی زائر امام رضا(ع) اظهار کرد: تاکنون تمامی اسکلت فولادی از طبقه همکف  و شش طبقه دیگر به صورت کامل با استفاده از مواد ضد حریق انجام شده است و سایر مسایل و موارد ایمنی ساختمان نیز به طول کامل لحاظ شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.