عملکرد ضعیف دولت در انعقاد قراردادهای پسابرجام باعث شده است ما در مقابل تحریم های مجدد آسیب‌پذیرتر شویم.

به گزارش قدس آنلاین، سید حسین رضوی پور، مدرس دانشگاه و پژوهشگر اقتصادی درباره عملکرد دولت یازدهم در طول ۴ سال گذشته گفت: دولت صرفا در مهار انتظارات تورمی عملکرد قابل قبولی داشته است و البته تا حدودی نیز توانسته است رشد نرخ ارز را در آستانه و حدود نرخ تورم تعیین کند.

رضوی پور در ادامه خاطرنشان کرد: در عین حال عملکرد ضعیف دولت در تکمیل نظام جامع مالیاتی و نظارت بر تمامی درآمدهای افراد و امکان رصد برخط کلیه تراکنش‌های بانکی به وضوح قابل مشاهده بوده به طوریکه مسئله شفافیت و عدالت مالیاتی همچنان به عنوان یکی از ایرادات عملکردی دولت یازدهم مطرح است.

وی با اشاره به تفاهم نامه و قراردادهای منعقد شده در دوران پسابرجام تصریح کرد: عملکرد ضعیف دولت در انعقاد قراردادهای پسابرجام باعث شده است ما در مقابل تحریم های مجدد آسیب‌پذیرتر شویم.

این پژوهشگر اقتصادی با اذعان به عملکرد ضعیف دولت در مدیریت نظام بانکی و ناتوانی در تخصیص منابع به تولید افزود: طبیعتا در صورت عدم اصلاح واقعی نظام بانکی اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی و تحقق افزایش تولید ملی با مشکلات زیادی مواجه است. چنانچه حتی عملکرد دولت در موضوع مدیریت بازار بورس و مهار شوک‌های روانی آن نیز بسیار ناکارآمد بوده است. وی در خاتمه موضوعاتی همچون:
*عملکرد ضعیف در تنوع بخشیدن دولت به مراودات پولی بدیل دلار یعنی پیمان‌های پولی دو یا چند جانبه
*ناتوانی در شفاف سازی چرخه کالا و حذف طرح هایی همچون ایران کد و شبنم بدون ابداع بدیلی برای آنها
*عملکرد ضعیف در توسعه تولیدات صنایع کوچک و متوسط و ناتوانی دولت در تسهیل تجارت خارجی، خصوصا صادرات غیر نفتی
را از مهم ترین ضعف های دولت یازدهم در زمینه اقتصادی دانست و افزود: طبیعتا دولت یازدهم در اقتصاد علی الخصوص اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی نمره قبولی نمی گیرد.

منبع: تراز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.