کرمان- امام جمعه موقت کرمان با بیان اینکه جمعیت قابل توجهی از جوانان در کشور بیکار هستند که از تحصیلات بالایی هم برخوردارند گفت: تولید ملی نیز موضوع دیگری بود که توسط رهبر معظم انقلاب مطرح شد و اگر به افزایش تولید داخلی توجه شود بخش زیادی از بیکاری نیز برطرف می‌شود.

بیکاری آفت برای کشور محسوب می شود/شبکه های مجازی مردم را از مطالعه بازداشته است

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام محمد قاسمی‌زاده در خطبه‌های نماز جمعه کرمان با اشاره به اینکه امروز در همه زمینه‌های صنعتی، کشاورزی و معدنی در کشور تولیدات وجود دارد افزود: استفاده از کالاهای خارجی که مشابه داخلی آن در کشور وجود دارد شرعا حرام است.

وی تصریح کرد: دولت باید نسبت به تهیه و تولید کالاهای اساسی و ضروری مردم در داخل کشور برنامه داشته باشد تا نیازهای اصلی مردم در داخل تامین شود.

وی  ادامه داد: متاسفانه امروز جامعه به جایی رسیده است که با نگاه کردن انواع فیلم‌ها و رفتن در شبکه‌های مجازی، از مطالعه باز مانده است و دیگر زمانی برای مطالعه کردن و علم‌افزایی باقی نمی‌ماند.

قاسمی‌زاده با بیان اینکه تحول بدون کسب علم و دانش امکان‌پذیر نمی‌شود گفت: از جهت دیگر انسانی می‌تواند متحول شود که در سال جدید بسیاری از کارهای اشتباهی را که دانسته  یا ندانسته انجام می‌داده است، کنار بگذارد تا شامل احسن‌الحال شود.

وی با اشاره به اینکه حسادت تمام خوبی‌های انسانی را ذائل می‌کند افزود: انسان نباید در امور شخصی زندگی مردم دخالت کند.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی گفت: آنچه امروز عزت و اقتدار و وحدت و امنیت در کشور وجود دارد به برکت خون شهدا و استقرار نظام اسلامی است.

قاسمی‌زاده با بیان اینکه خیلی از انقلاب‌ها در جهان ایجاد شد اما دوامی نداشت افزود: انقلاب اسلامی ایران به‌واسطه وجود حکومت اسلامی و رهبری ولایت فقیه به ثمر نشسته است و روز به روز نیز عزتمندتر می‌شود.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در ابتدای سال جدید در مشهد مقدس اظهار داشت: اگر به مسئله بیکاری در کشور توجه نشود، این موضوع می‌تواند به یک آفت بزرگ در کشور تبدیل شود.

وی با بیان اینکه درصد گردشگران داخلی در استان کرمان افزایش پیدا کرده است بیان کرد: استاندار کرمان نسبت به احیا و مرمت آثار باستانی و تاریخی در استان اقدامات بسیار خوبی انجام داده است که جای قدردانی دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.