بیرجند- امام جمعه موقت بیرجند گفت: شکل نظام ما، مردم سالاری و محتوای آن دین مبین اسلام است و برخلاف نظام های دموکراتیک دنیا که مبتنی بر مشارکت حداقلی مردم است، جمهوری اسلامی بر اساس نیاز جامعه شکل گرفت.

شکل نظام جمهوری اسلامی، مردم سالاری و محتوای آن دین مبین اسلام است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین محمد علی تابعی ظهرامروز در خطبه های نمازجمعه بیرجند با تبریک ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی اظهار داشت: جمهوری اسلامی، نظامی منحصر به فرد در جهان است.

 وی بیان کرد:مردم در سال ۱۳۵۸ آگاهانه به نظامی مردمی و اسلامی در ایران رأی دادند که در دنیا نظیرش را نمی توان یافت.

وی گفت: شکل نظام ما، مردم سالاری و محتوای آن دین مبین اسلام است و برخلاف نظام های دموکراتیک دنیا که مبتنی بر مشارکت حداقلی مردم است، جمهوری اسلامی بر اساس نیاز جامعه شکل گرفت.

امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به نامگذاری سال اظهارکرد:هر چند دولت در تحقق شعار امسال نقش محوری دارد اما همه مردم و تولید کنندگان باید برای شکوفایی ظرفیتهای درونی کشور تلاش کنند تا تولید و اشتغال در کشور رونق بگیرد.

حجت الاسلام تابعی گفت: از مسئولان انتظار می رود با صرفه جویی در هزینه های غیر ضروری و برخورد با پدیده حقوقهای نجومی، منابع کشور را برای محرومیت زدایی و اشتغالزایی هزینه کنند.

وی با اشاره به ۱۳ فروردین روز طبیعت افزود: این روز بهانه و فرصتی برای با هم بودن و رفع کینه ها و کدورت هاست و مردم باید در کنار لذت از مواهب الهی، از تخریب طبیعت و محیط زیست جلوگیری کنند.

امام جمعه موقت بیرجند همچنین با تبریک فرارسیدن ماه رجب گفت: رجب ماه ذکر، بندگی، تقرب و توسل و به ویژه ماه اعتکاف است که امیدواریم همه مردم به خصوص جوانان از این فرصت برای خودسازی و تزکیه نفس بیشترین بهره را بگیرند.

حجت الاسلام تابعی همچنین با تسلیت شهادت امام هادی(ع) افزود: زندگانی امام هادی (ع) مانند زندگی همه ائمه اطهار علیهم السلام، در شرایط خفقان و استبداد حکام ظالم زمان خود، حکام عباسی سپری شد اما در طول تاریخ شیعیان نام و یاد اهل بیت علیهم السلام را زنده نگه داشته اند و امروز به برکت انقلاب، جانفشانی شهدا و مردم عراق، عتبات عالیات کانون توجه مسلمانان جهان شده است.

وی با اشاره به تحولات منطقه و مشکلات دنیای اسلام گفت: مردم یمن، عراق و سوریه امروز نمونه بارز مقاومت اسلامی اند که با وجود تقدیم دهها هزار شهید، همچنان به مسیر عزت و استقلال شان ادامه می دهند و تروریستها و حامیانشان را به زانو در آورده ان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.