شهر کرد- وزیر سابق نفت با بیان اینکه رئیس‌جمهور دنبال مطرح کردن مشکلات اجتماعی و فرهنگی برای شانه خالی کردن از پاسخ به مشکلات اقتصادی است،گفت: شرایط رکود بسیار خطرناک‌تر و سخت‌تر از تورم است.

دولت از پاسخ دادن به مشکلات اقتصادی شانه خالی می کند/ مردم از سخنرانی و شعار خسته شده‌اند

به گزارش قدس آنلاین، رستم قاسمی در جمع فعالان سیاسی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه آقای روحانی به دنبال مطرح کردن مشکلات اجتماعی و فرهنگی است تا بتواند از پاسخ دادن به مشکلات اقتصادی شانه خالی کند، افزود: شرایط رکود بسیار خطرناک‌تر و سخت‌تر از تورم است و دولت برای کنترل تورم هیچ کاری انجام نداده است و مانند این است که ماشین خود را در پارکینگ بخوابانیم و مدعی شویم مصرف بنزین را کنترل کرده‌ایم و این هنر نیست.

وی با اشاره به تاسیس قرارگاه خاتم‌النبیاء اظهار کرد: هدف اصلی در تشکیل این قرارگاه کار زیربنایی و سازندگی بود چون بسیاری از کشورهایی که خودشان جنگ را طراحی کرده بودند پس از اتمام جنگ آماده شدند تا برای سازندگی وارد ایران شود و به این طریق بهره ببرند.

وی با اشاره به اینکه برخی از مسئولان از همان دوران بعد از جنگ اعتقادی بر ما می‌توانیم نداشتند، بیان کرد: برخی از مسئولان معتقد بودند که برای سازندگی کشور بعد از دوران جنگ باید از بیگانگان کمک بگیریم ولی تاسیس قرارگاه خاتم بر این اصل استوار بود که ما می‌توانیم.

وزیر سابق نفت با اشاره به اینکه ما اگر در دوران تحریم باور نمی‌کردیم ما می‌توانیم امروز اوضاع خیلی بدتر از این شرایط بود، ادامه داد: امروز هم در بحث مسائل اقتصادی باید باور کنیم که ما می‌توانیم.

وی با اشاره به اینکه امروز مردم از سخنرانی و شعار خسته شده‌اند و دستگاه اجرایی کشور مسئولیت حل مشکلات اقتصادی را بر عهده دارد و موظف است مشکل نان و آب مردم را حل کند، افزود: بعد از جنگ دولت‌ بر مبنای گفتمان سازندگی مطرح شد که در آن ریل‌گذاری اقتصاد کشور نادرست صورت گرفت زیرا در آن گفتمان اشرافی‌گری مطرح بود و صحبتی از عدالت اجتماعی نبود.

قاسمی با اشاره به اینکه گفتمان‌های دیگر دولت‌ها بعد از سازندگی گفتمان توسعه سیاسی و عدالت اجتماعی بود، افزود: سال ۹۲ به دلیل شرایطی که بر اقتصاد حاکم بود گفتمان آقای روحانی که تعامل بود مورد استقبال قرار گرفت، چون ایشان مدعی بود که اصلاح‌طلبان برخلاف تلاشی که برای ارتباط با خارج داشتند موفق نشدند و من می‌توانم و این اتصال را برقرار کنم.

مشاورعالی وزیر دفاع افزود: سال ۹۶ گفتمان اقتصادی مطرح می‌شود و کسی که بتواند بهتر از این گفتمان دفاع کند پیروز انتخابات خواهد شد زیرا در بیشتر نظرسنجی‌هایی که تاکنون صورت گرفته است اولویت اصلی مردم موضوع اقتصادی است و مردم هم از شعارهایی چون ۱۰۰ روزه حل می‌شود و... خسته شده‌اند و پاسخی کارشناسی و علمی برای مشکلات اقتصادی می‌خواهد.

این فعال سیاسی با اشاره به اینکه جبهه مردمی نیروهای انقلاب تلاش می‌کند تا چتری را فراهم کند که تمام شاخه‌های اصولگرایی را زیر خود جمع کند، ادامه داد: حل مشکلات اقتصادی از موضوعات مهم این جبهه است زیرا امروز در کشور به شدت مردم در شرایط ناگواری هستند و کارخانه‌دار و کارگر و همه از اوضاع اقتصادی گله‌مند هستند و امروز مشکلات اقتصادی نقطه ضعف رقیب انتخاباتی ما می‌باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.