تبریز- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی از برگزاری ۴۱ آیین نوروزگاه آیین های سنتی نوروزی آذربایجان از آغاز تعطیلات نوروز ۹۶ در استان خبر داد.

۴۱ آیین نوروزگاه در آذربایجان‌شرقی برگزار شد

به گزرش قدس آنلاین، مرتضی آبدار بعد از ظهر جمعه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: برنامه‌های فرهنگی نوروزگاه به منظور احیاء آئین ها و آداب و رسوم سنتی نوروز و نیز ایجاد شور و نشاط اجتماعی با شعار نوروز میراث صلح و دوستی، پیوند فرهنگ و طبیعت در سطح استان برگزار شد.

آبدار تشریح کرد: با هدف پاسداشت آیین دیرپای نوروز و ایجاد شور و نشاط اجتماعی، این برنامه‌ها با همکاری اداره کل میراث فرهنگی استان و سایر دستگاه‌های اجرایی به ویژه شهرداری ها و منطقه آزاد ارس با استفاده از ظرفیت مثال زدنی هنرمندان این استان برگزار شد.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر آذربایجان شرقی گفت: این طرح با اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی، هنری از ۲۵ اسفند ۹۵ آغاز شده و هنرمندان در ایام نوروز در تبریز و سایر شهرستانها به اجرای آیین های نوروزی آذربایجان برای گردشگران پرداختند.

وی بیان کرد: بازار تبریز، محوطه مسجد کبود، پارک ائل گلی، خانه حیدرزاده، عمارت شهرداری، بازارچه دائمی صنایع دستی، روستای صخره ای کندوان، رصد خانه مراغه، محوطه گنبد سرخ و کبود مراغه، مقبره شیخ محمود شبستری در شبستر، کلیسای سنت استپانوس و پارک کوهستانی جلفا و شهرستان خداآفرین برگزار شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی، اجرای موسیقی زنده سنتی، آیین سنتی تکم گردانی و اجرای آیین های ویژه نوروز در آذربایجان را از جمله برنامه‌های طرح نوروزگاه برشمرد و افزود: با توجه به استقبال پرشور گردشگران و نتایج نظرسنجی‌ها، برگزاری این برنامه‌ها رضایت گردشگران را به همراه داشته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.