زنجان- فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی زنجان از فعالیت گشت‌های ویژه نوروزی برای جلوگیری از تخریب منابع طبیعی و همچنین توزیع ۵ هزار نایلون و برگه اطلاع رسانی در روز طبیعت خبر داد.

راه اندازی گروه های حفاظت از منابع طبیعی در زنجان/توزیع بذر بادام کوهی در بین طبیعت گردان

به گزارش قدس آنلاین، منصور خسروی اظهار داشت: ۱۲ گروه چهار نفره نیروهای یگان حفاظت در سطح استان زنجان در نوروز امسال مشغول گشت‌زنی هستند و از بروز هر گونه تخلف شامل تخریب مراتع، شخم بی‌رویه و تصرف اراضی ملی حفاظت می‌کنند.

وی در مورد برنامه‌های ویژه روز طبیعت به منظور فرهنگسازی برای حفظ منابع طبیعی ابراز کرد: در این روز ۵ هزار نایلون برای جمع‌آوری زباله‌ها در بین مردم و طبیعت‌گردان توزیع می‌شود.

وی بیان کرد: در روز ۱۳ فروردین ماه بذر بادام کوهی به همراه نحوه کاشت این بذر در بین مسافران و افرادی که عازم طبیعت هستند، توزیع می‌شود.

خسروی به مردم توصیه کرد: از کندن بوته‌ها، شکستن درختان و کندن نهال‌ها خودداری کرده و از ایجاد آتش در مراتع و کنار درختان بپرهیزند و در صورت افروختن آتش، هنگام ترک محل از خاموش شدن آن اطمینان حاصل کنند.

وی خاطرنشان کرد: شماره ۱۵۰۴ در اختیار همشهریان قرار گرفته تا با مشاهده هرگونه تخریب و آتش‌سوزی در طبیعت موضوع را به مرکز امداد جنگل و مراتع اطلاع دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.