رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: برای همه بدعهدی های آمریکایی ها فکر کرده ایم و در صورت ادامه این روند آنها را به زحمت می اندازیم.

به گزارش قدس آنلاین، علی لاریجانی که ایام نوروز ۹۶ را در شهرستان ساوجبلاغ گذرانده بود، عصر شنبه در آئین بدرقه وی که با حضور استاندار البرز و مسئولان ساوجبلاغ برگزار شد، گفت: تحرکات موذیانه به ضرر آنهایی تمام خواهد شد که با ما بد عهدی کرده اند.  

لاریجانی در ادامه به موضع مجلس در قبال زیاده خواهی آمریکا اشاره کرد و گفت: در مورد مسائل هسته ای جمهوری اسلامی راه روشنی را دنبال کرده و از یک منطق گویایی برخوردار است.  
وی تصریح کرد: اگر آمریکایی ها رفتار ناهنجاری از خودشان نشان بدهند طبعاً برای آنها ایجاد زحمت خواهیم کرد.  
رئیس مجلس ادامه داد: اگر آمریکایی ها صلاح شان این است که مراعات شرایط آژانس را نکنند ما هم آماده ایم و می توانیم پاسخ خوبی به آنها بدهیم.  
لاریجانی افزود: ما تا آنجا که توانستیم به وعده خود عمل کردیم. با همین منطق هم عبور می کنیم و در مقابل دسیسه های آنها هم روش های مختلف را فکر کرده ایم و در زمان مناسبی اجرایی خواهیم کرد و هیچ دغدغه ای از تهدیدات آنها و دولت جدید آمریکا نخواهیم داشت.
لاریجانی افزود: شرایط فعلی و توافق فعلی را دنیا پذیرفته و این بدعهدی آمریکائی ها چیز جدیدی نیست.  
رئیس مجلس شورای اسلامی به مسائل پیش آمده اخیر در خصوص مسائل دفاعی کشور و سپاه پاسداران توسط سنای آمریکا اشاره کرد و گفت: از قبل هم در مجلس یک طرح مطرح بود که رفتارهای آمریکا در منطقه گستاخانه است و حمایت آنها از تروریست ها به طوری که رقیب رئیس جمهوری جدید آمریکا به حمایت و وجود آوردن داعش اذعان می کند.  
وی افزود: ارتش آمریکا، پنتاگون و سیا حامی تروریست ها در منطقه هستند و در سطح کلان مخل آرامش خاورمیانه و با تمام جریانات تروریستی ارتباط دارند. در این خصوص ما تصمیم گیری های مهم در مجلس خواهیم داشت و به طور جدی به بررسی آن خواهیم پرداخت.  
رئیس مجلس شورای اسلامی به مسائل پیش آمده اخیر در خصوص مسائل دفاعی کشور و سپاه پاسداران توسط سنای آمریکا اشاره کرد و گفت از قبل هم در مجلس یک طرح مطرح بود که رفتارهای آمریکا در منطقه گستاخانه است و حمایت آنها از تروریست ها به طوری که رقیب رئیس جمهور جدید آمریکا به حمایت و وجود آوردن داعش اذعان می کند.  
وی در پاسخ به سوالی در خصوص اولویت های مجلس در سال ۹۶ نیز گفت: یکی از دغدغه های مجلس مسئله رونق تولید ملی در کشور است و جهش صادراتی که رهبر معظم هم بر آن تاکید دارند.  
رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: در برنامه ششم مقداری از این موضوع باز شده و در حوزه کشاورزی صنعت و معدن اینکه بخش های مختلف چگونه باید فعال تر بشوند در اولین جلسه سال ۹۶ در اولویت برنامه ما خواهد بود.  
وی افزود: این موضوع در کار کمیسیون پیگیری خواهد شد و مسئله تولید ملی و موانعی که وجود دارد از اولویت های کمیسیون خواهد بود.  
لاریجانی به طرح آمایش سرزمین در کشور اشاره کرد و گفت: تلاش می کنیم این مسئله مهم در سطح معقولی محقق و متناسب با استانها از یک جایگاه روشن تری برخوردار شود.  
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.