توصیه می‌شود در روز دیدار با طبیعت از روشن کردن آتش به‌ویژه در مسیر باد خودداری کرده و قبل از ترک محل از خاموش بودن کامل آن اطمینان حاصل شود.

روشن کردن آتش در مسیر باد ممنوع /حقوق تورهای طبیعت‌گردی چیست؟

به‌گزارش قدس آنلاین، ستاد مرکزی هماهنگی خدمات‌سفر با توجه به فرارسیدن روز طبیعت، مواردی را برای آگاهی هموطنان از حقوق خود در تورهای طبیعت‌گردی و ضرورت صیانت از محیط زیست به شرح ذیل اعلام می‌کند.

-در برگزاری تورهای طبیعت‌گردی، دفاتر خدمات مسافرتی به عنوان کارگزار ملزم به رعایت حقوق مسافرین هستند. این حقوق شامل اطلاع‌رسانی مناسب، شفاف و همچنین تبیین کامل شرایط سفر و ارائه خدمات و تسهیلات مورد توافق با گردشگران است.

- کارگزار موظف است در تورهای طبیعت‌گردی همانند سایر تورهای گردشگری، بیمه مسئولیت مدنی سفر را در مورد مسافر اعمال کرده و در صورت بروز هر گونه حادثه در محدوده مکانی و زمانی سفر، بر اساس شرایط بیمه تحت پوشش اقدام کند و تجهیزات لازم را به منظور انجام کمک‌های اولیه و امداد و نجات به همراه داشته باشد.

-استفاده از راهنمای طبیعت‌گردی یا راهنمای کوهستان که دارای مجوز فعالیت از سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری باشند، الزامی و از حقوق قابل پیگیری مسافران به‌شمار می‌آید.

- توصیه می‌شود در روز دیدار با طبیعت از روشن کردن آتش به‌ویژه در مسیر باد خودداری کرده و قبل از ترک محل از خاموش بودن کامل آن اطمینان حاصل شود.

- با عنایت به اهمیت حفظ محیط‌زیست توصیه اکید می‌شود زباله‌های خود را رها نکرده و در پاکیزه نگه داشتن محیط زندگی بکوشیم و ضمن استقرار در اماکن تعریف شده، در صیانت از طبیعت همت بگماریم.

- به مسافران و هموطنان توصیه اکید می‌شود پیش بینی‌های سازمان هواشناسی درباره وضعیت هوا را جدی گرفته و قبل از رفتن به محیط های طبیعی با 134 برای اطلاع از شرایط آب و هوا تماس گرفته و از اقامت در حریم رودخانه‌ها پرهیز کنند.

همچنین شماره 09629 به عنوان سامانه جامع اطلاعات گردشگری و پاسخ‌گویی به شکایات در خدمت مسافران است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.