تیم والیبال نوجوانان ایران در چهارمین مسابقه خود در رقابت‌های قهرمانی نوجوانان آسیا موفق به شکست چین تایپه شد تا به عنوان تیم سوم گروه F راهی مرحله پلی آف شود.

صعود نوجوانان والیبال ایران به یک چهارم قهرمانی آسیا

به گزارش قدس آنلاین به نقل از سایت فدراسیون والیبال، آخرین روز مرحله دوم یازدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی نوجوانان پسر زیر ۱۹ آسیا و انتخابی جهان امروز (یکشنبه) با پنج دیدار در شهر نایپیداو میانمار پیگیری می‌شود.

تیم والیبال نوجوانان ایران در چهارمین مسابقه خود در این رقابت‌ها از ساعت هشت صبح به وقت تهران به مصاف چین تاپیه رفت و سه بر صفر به پیروزی رسید.
شاگردان محمد وکیلی در سه ست متوالی و با امتیازهای ۲۶ بر ۲۴، ۲۵ بر ۱۹ و ۲۷ بر ۲۵ چین تایپه را از پیش‌رو برداشتند تا به عنوان تیم سوم گروه F راهی مرحله یک چهارم نهایی رقابت‌های قهرمانی نوجوانان آسیا شوند.

تیم ایران در دور مقدماتی این رقابت‌ها بنگلادش را سه بر صفر شکست داد و برابر کره جنوبی سه بر صفر مغلوب شد. در دور دوم نیز برابر چین سه بر دو مغلوب شد و در آخرین مسابقه این مرحله موفق به شکست چین تایپه با نتیجه سه بر صفر شد. جولیان کوبورن (استرالیا) و فیو ثو آنگ (میانمار) به عنوان داوران اول و دوم، قضاوت دیدار ایران و چین تایپه را بر عهده داشتند.

ترکیب شروع کننده تیم ایران برابر چین امیر حسین توخته، امیر محمد فلاحت خواه، مرتضی شریفی، احسان دانش دوست، علی طبری، مهدی جلوه و محمدرضا حضرت پور بودند.
شین چوآنگ سرمربی چین تایپه نیز از ترکیب یوهی تینگ، چِنگ چی چِن، چیا چانگ لیو، شین چان هوآنگ، یو شِنگ چانگ، چی یِن چانگ چِن و یو هائو چِن (لیبرو) در ابتدای این مسابقه استفاده کرد.

گزارش ست‌های این دیدار به قرار زیر است:

** ست نخست: (ایران ۲۶ – چین تایپه ۲۴ )
امتیاز نخست به تیم ایران رسید. وقت استراحت اول نیز ۸ بر ۵ به سود ایران شد. توپگیری تایپه‌ای‌ها در این ست بسیار خوب بود. امیر حسین توخته دو امتیاز سرویس گرفت و ایران ۱۲ بر ۷ پیش افتاد که سرمربی چین تایپه وقت استراحت درخواست کرد. در امتیاز ۱۵ بر ۱۳ به سود ایران محمد وکیلی سرمربی تیم ایران وقت استراحت درخواست کرد. در امتیاز ۱۵ بر ۱۵ محمدرضا طهماسبی به میدان آمد. وقت استراحت فنی دوم این ست ۱۶ بر ۱۵ به سود ایران شد و در امتیاز ۱۷ بر ۱۵ به سود ایران، تایپه درخواست وقت استراحت فنی کرد. رقابت دو تیم در ادامه بسیار نزدیک پیش رفت. مهدی جعفروند در امتیاز ۲۳ بر ۲۲ به سود ایران به زمین آمد. دو تیم در امتیاز ۲۴ برابر شدند. این ست در نهایت ۲۶ بر ۲۴ به سود ایران شد.

** ست دوم: (ایران ۲۵ – چین تایپه ۱۹)
تیم ایران ست دوم را با یک تغییر در ترکیب شروع کرد که مهدی جعفروند به جای مهدی جلوه به میدان آمد. امتیاز نخست این ست به تایپه رسید. رقابت بسیار نزدیک بود و دو تیم یک به یک امتیازها را از آن خود کردند. وقت استراحت فنی نخست ۸ بر ۷ به سود ایران شد. در امتیاز ۱۲ بر ۱۰ به سود ایران سرمربی چین تایپه وقت استراحت درخواست کرد. وقت استراحت فنی دوم مسابقه ۱۶ بر ۱۳ به سود ایران شد. در ادامه نیز تیم ایران عملکرد بهتری نسبت به چین تایپه داشت و اختلاف را به پنج امتیاز رساند. در نهایت این ست ۲۵ بر ۱۹ به سود ایران تمام شد تا ملی پوشان در ست شماری دو بر صفر پیش بیافتند.

** ست سوم: (ایران ۲۷ – چین تایپه ۲۵ )
تیم ایران با ترکیب ست دوم این مسابقه را شروع کرد. امتیاز نخست به چین تایپه رسید. رقابت دو تیم باز هم نزدیک به هم پیش رفت. در امتیاز ۶ بر ۵ به سود ایران، داور اول برای مشخص شدن امتیاز داور خط را احضار کرد و نتیجه پس از مشورت با او ۶ بر ۶ شد و در نهایت وقت استراحت فنی نخست ۸ بر ۷ به سود ایران شد. در ادامه تیم ایران بازی روان تری نسبت به حریف به نمایش گذاشت و در امتیاز ۱۳ بر ۹ به سود ایران، سرمربی چین تایپه وقت استراحت گرفت. در امتیاز ۱۴ دو تیم برابر شدند و محمد وکیلی وقت استراحت درخواست کرد. وقت استراحت فنی دوم این ست ۱۶ بر ۱۵ به تایپه رسید. در امتیاز ۱۹ بر ۱۶ به سود تایپه، محمد وکیلی درخواست وقت استراحت کرد. سهیل کمال آبادی در امتیاز ۱۹ بر ۱۷ به سود تایپه به میدان آمد و پس از سرویس دوباره جای خود را به احسان دانش دوست داد. محمد حسین راستی در ادامه این ست به میدان آمد. دفاع خوب جعفروند امتیاز ۲۰ را برای ایران به ارمغان آورد و چین تایپه که ۲۲ امتیاز داشت، درخواست وقت استراحت کرد. در امتیاز ۲۳ بر ۲۲ به سود تایپه مهدی جلوه به میدان آمد. در امتیاز ۲۳ دو تیم برابر شدند. سپس جلوه جای خود را به جعفروند داد. در امتیاز ۲۴ و ۲۵ دو تیم برابر شدند. در نهایت این ست با نتیجه ۲۷ بر ۲۵ به سود ایران شد تا ملی پوشان سه بر صفر فاتح این میدان باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.