با بازدشت ۳ مظنون دیگر از سوی پلیس انگلیس، شمار افرادی که به اتهام ضرب و شتم یک نوجوان ایرانی در لندن بازداشت شده اند به ۹ نفر رسید.

ادامه بازداشت مظنونان ضرب و شتم نوجوان ایرانی در لندن

  به گزارش «قدس آنلاین» به نقل از بی بی سی، پلیس انگلیس ۳ نفر دیگر را به اتهام دست داشتن در ضرب و شتم یک نوجوان ایرانی بازداشت کرد.

در همین رابطه روز گذشته نیز ۶ نفر به اتهام دست داشتن در ضرب و شتم یک نوجوان ایرانی در لندن بازداشت شده بودند.

مردم محله «کرویدون» در جنوب لندن می گویند یک گروه ۲۰ نفری شاهد حمله جمعی و کتک زدن جوان ایرانی بوده‌اند.

این نوجوان ۱۷ ساله که نام او اعلام نشده همراه دوستان خود مورد ضرب و شتم قرار گرفت. دو دوست او جراحت سطحی برداشتند، اما خودش در بیمارستان بستری است.

به گفته مقامات پلیس او آسیب جدی دیده اما وضعیتش در بیمارستان پایدار است. جمجمه وی شکسته و خون در مغزش لخته شده است. پلیس به دنبال آن است که درباره این اتفاق به خانواده این پناهجو اطلاع بدهد.

پلیس لندن روز گذشته ۶ نفر را به ظن تلاش برای قتل این نوجوان بازداشت کرده است. بازداشت‌ شدگان ۴ مرد و ۲ زن هستند که همه بین ۲۰ تا ۲۴ سال دارند.

به گفته شاهدان عینی، نوجوان ایرانی در ایستگاه اتوبوس با دوستانش منتظر بود که ساعت ۱۱ و ۴۰ دقیقه جمعه شب ۳۱ مارس حمله اتفاق افتاد.

گفته می شود حمله‌کنندگان پیش از کتک زدن از او پرسیده‌اند که اهل کجا است. عاملان حمله سپس وی را دنبال کرده‌اند و بارها در خیابان به او مشت و لگد زده‌اند تا زمانی که روی زمین افتاده است.

«صادق خان» شهردار لندن، این اتفاق را محکوم کرده و نماینده منطقه کرویدون در پارلمان حمله‌کنندگان را آشغال توصیف کرده است.

شهردار لندن، حمله به نوجوان ایرانی کُرد را محکوم کرده و گفته این شهر جای جرایم نژادپرستانه نیست. خان گفته که عاملان حمله جمعه شب محاکمه خواهند شد.

«جرمی کوربین» رهبر حزب کارگر، حزب اصلی مخالف دولت گفته است: از شنیدن خبر حمله به نوجوان ایرانی بهت زده‌ام. برایش آرزوی سلامت کامل دارم.

«گوین بارول» نماینده کرویدن در پارلمان هم در این رابطه گفت: فکر می‌کنم بسیاری از مردم کرویدن همانند من تحت تاثیر این حادثه قرار گرفتند. ظاهرا آنچه که اتفاق افتاده این است که یک مرد جوان در جستجوی یافتن محلی امن به این کشور آمده و ظاهرا به خاطر پیشینه نژادی‌ خود هدف قرار گرفته است. این جرمی تاسف آور است و امیدوارم کسانی که مسئول این حادثه هستند به زودی دستگیر و عدالت در مورد آنها اجرا شود.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.