نامزد حزب راست افراطی انتخابات ریاست جمهوری فرانسه که برای جدایی از اتحادیه اروپا تبلیغ می کند، واحد پولی یورو را مغایر با معیارهای اقتصادی فرانسه توصیف کرد.

یورو مانند چاقویی در دنده های فرانسه فرو رفته است

  به گزارش «قدس آنلاین» به نقل از رویترز، «مارین لوپن» نامزد حزب راست افراطی «جبهه ملی» در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۷۷ فرانسه، از «یورو» واحد پول مشترک اتحادیه اروپا به چاقویی تعبیر کرد که در دنده های ملت فرانسه فرو رفته و باید از آن خلاصی یافت.

وی در این باره گفت: یورو در تطابق با معیارهای اقتصاد آلمان به وجود آمده و مانند چاقویی است که با فرو رفتن در دنده ها، ما را به راهی می کشاند که دیگران ما را به پیمودن آن وا می دارند.

لوپن که وعده داده پس از پیروزی در انتخابات فرانسه، به تبعیت از انگلستان، همه پرسی فرگزیت (جدایی فرانسه از اتحادیه اروپا) را برگزار کند؛ ادامه داد: ما نمی خواهیم فرانسه بی آنکه از مرزهایش حفاظت کند، درهای خود را به روی جریان های تجاری و مهاجرین باز کند.

گفتنی است طبق نظرسنجی ها، لوپن رقابت دور نخست را که در ۲۳ آوریل (۳ اردیبهشت) برگزار می شود، از «امانوئل ماکرون» نامزد مستقل این دور از رقابت ها خواهد برد اما در رقابت نهایی ۷ می (۱۷ اردیبهشت) نتیجه را به وی واگذار خواهد کرد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.