بندرعباس- شیلات هرمزگان با توجه به فرا رسیدن فصل بهار و آغاز تخم گذاری آبزیان، صید برخی از آبزیان در حال انقراض را در خلیج فارس، محدوده آب های هرمزگان ممنوع اعلام کرد.

صید برخی از آبزیان در حال انقراض در هرمزگان ممنوع شد

به گزارش قدس آنلاین، معاونت صید و بنادر ماهیگیری شیلات هرمزگان با اعلام این خبر گفت: صید هامور ماهیان در آب های استان تا پایان اردیبهشت و همچنین صید حلوا سیاه و شوریده از اول اردیبهشت ۹۶ تا پایان خرداد ۹۶ ممنوع است.

بارانی، صید ماهی حلوا سفید را از ۱۵ فروردین تا پایان اردیبهشت سال ۹۶ و میش ماهی را از ۱۵ مرداد تا پایان شهریور ممنوع اعلام کرد.

وی تصریح کرد: صید به روش سنتی مشتا نیز از ۱۶ فرودین تا پایان اردیبهشت ممنوع است.

معاونت صید و بندرهای ماهیگیری شیلات هرمزگان خاطرنشان کرد: برداشت میگو نیز در همه فصول به غیر از ماه های مهر و آبان در خلیج فارس ممنوع است.

بارانی اضافه کرد: با توجه به صدمه‌های جبران ناپذیری که تورهای صید نامرئی به منابع آبزی و حتی محیط زیست دریایی آبزیان وارد می‌کنند، استفاده از این نوع تورها برای لنج‌ها در تمام فصول و قایق‌ها به صورت زیرآبی برای تمامی فصول ممنوع است.

وی با بیان اینکه صید غیر مجاز، آلودگی زیست محیطی وخشکسالی در چند سال اخیر خسارت جبران ناپذیری به آبزیان خلیج فارس وارد کرده است، عنوان کرد: هرمزگان با تولید سالانه ۲۱۷ هزارتن آبزی رتبه نخست صید را در کشور دارد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه در استان هرمزگان ۲۸ هزار و ۳۰۰ صیاد با استفاده از ۴ هزار فروند شناور صیادی روزی کسب می‌کنند، خاطرنشان کرد: وجود ۲۲ بندرصیادی وبیش از هزارو ۴۰۰ کیلومترنوار ساحلی هرمزگان را به یک منطقه مهم تولید صید تبدیل کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.