مدیرکل فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: بیش از ۲ میلیون زائر تا روز نهم فروردین ماه در بقاع متبرکه سراسر کشور اسکان یافتند.

خدمت رسانی بیش از ۳ هزار روحانی در خیمه‌های معرفت طرح آرامش بهاری ۹۶

  به گزارش «قدس آنلاین»،  حجت‌الاسلام سید کاظم موسوی متقی، مدیرکل فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه طرح نوروزی آرامش بهاری از ۲۸ اسفندماه در ۲ هزار و ۴۰۰ امامزاده سراسر کشور اجرا شد، گفت: این طرح در حدود ۱۰۰ امامزاده استان تهران برگزار شد.

وی در خصوص خدمات طرح آرامش بهاری به زائران اظهار داشت: ۹۵۰ امامزاده کشور دارای زائرسرا و ۷۵۰ بقعه متبرکه دارای کمپ و فضای اسکان موقت هستند که ایام نوروز در اختیار مسافران نوروزی قرار گرفتند.

مدیرکل فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه سال گذشته حدود ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار زائر در طرح آرامش بهاری اسکان دائم داشتند، افزود: امسال با توجه به برودت هوا و بارش برف و باران، تعداد مسافران برخی استان‌ها کاهش یافت اما طبق آمار واصله بیش از ۲ میلیون نفر تا روز نهم فروردین ماه در بقاع متبرکه سراسر کشور اقامت داشته‌اند.

موسوی متقی خاطرنشان کرد: برپایی خیمه‌های معرفت مهم‌ترین فعالیت فرهنگی طرح آرامش بهاری است که با استفاده از روحانیون و مبلغان آموزش‌دیده و روش‌های تبلیغی نو به ترویج دین و معارف اسلامی می‌پردازد.

وی با بیان اینکه بیش از ۳ هزار روحانی اعزامی و بومی در خیمه‌های معرفت طرح آرامش بهاری فعالیت می‌کنند، گفت: خیمه‌های معرفت شامل خدمات مشاوره تربیت فرزند و کودک، ازدواج و خانواده، پاسخگویی به سؤالات و شبهات دینی، اتاق معارف برای کودکان و نوجوانان و غرفه چند رسانه‌ای برای انتقال مفاهیم جنگ نرم، آشنایی با شهدا و موضوعات تربیتی است.

مدیرکل فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه یادآور شد: مردم مؤمن و متدین ایران عاشق و ارادتمند آستان مقدس امامزادگان و اهل بیت(ع) هستند و در لحظه تحویل سال نو بیش از ۵ میلیون زائر در بقاع متبرکه سراسر کشور حضور داشتند.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.