اهواز- عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه تحقق تولید و اشتغال نیاز به مدیریت «جهادی، انقلابی و متخصص» دارد، گفت: مقام معظم رهبری روی موضوع بسیار مهم و حساسی تاکید کرده‌اند؛ به طوری که اگر مسئله اشتغال اصلاح شود بسیاری از مشکلات کشور حل خواهد شد.

مسئله اشتغال اگر اصلاح شود بسیاری از مشکلات کشور حل خواهد شد

به گزارش قدس آنلاین، پیرو نام‌گذاری سال ۱۳۹۶ از سوی مقام معظم رهبری به نام «اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال‌» کارشناسان و شخصیت های کشوری تحلیل های گوناگونی در این زمینه ارائه کردند. حقیقت آن است که سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی با هدف تأمین رشد پویا و بهبود شاخص‌های مقاومت اقتصادی و دستیابی به اهداف سند چشم‌انداز بیست‌ساله، با رویکردی جهادی، انعطاف پذیر، فرصت ساز، مولد، درون‌زا، پیشرو و برون‌گرا از طرف مقام معظم رهبری ابلاغ شده است.

آیت‌الله عباس کعبی، عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: مقام معظم رهبری روی موضوع بسیار مهم و حساسی تاکید کرده‌اند؛ به طوری که اگر مسئله اشتغال اصلاح شود بسیاری از مشکلات کشور حل خواهد شد.

آیت‌الله عباس کعبی درباره شعار امسال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال اظهارداشت: اقتصاد مقاومتی به عنوان تئوری نجات‌بخش کشور در عرصه اقتصادی، فرهنگی و کارآمدی نظام بر پایه آرمان‌ها و نیز بر پایه نظریه اقتصاد اسلامی است.

وی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی با توجه به واقعیت‌های میدانی نظام جمهوری اسلامی طراحی شده، افزود: نام‌گذاری سال‌های متمادی در زمینه اقتصادی که سال گذشته با نام اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل و همچنین امسال با نام اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال؛ بیان‌گر آن است که رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اصرار دارند اقتصاد مقاومتی عرصه و میدان اقدام و عمل همه مسئولان نظام و عموم ملت ایران جهت حل مشکل بیکاری بر پایه تقویت تولید داخلی شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر تولید و اشتغال گفت: تولید و اشتغال دو عنصر به هم پیوسته‌ای است که از سویی بر پایه کارآفرینی و از سوی دیگر با تقویت تولید داخلی می‌توان چرخه اقتصاد و معیشت مردم را با ایجاد کار مولد پیش برد.

وی با بیان اینکه جهاد اصلی ملت ایران در سال ۹۶ باید حل معضل بیکاری باشد، تصریح کرد: اهتمام همه مسئولان به این مطلب باشد که فراتر از شعار عمل کنند و مردم باید در عمل نتیجه ملموس اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال را ببینند و تحقق تولید و اشتغال نیاز به مدیریت جهادی، انقلابی، متخصص و پیگیر است که از سویی با طرح و ابتکار تولید را بهبود داد و از سوی دیگر با مفاسد اقتصادی و اداری برخورد قاطع انجام دهند.

وی درباره عملکرد مدیران استانی در راستای اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال عنوان کرد: در خوزستان با توجه به اینکه بیش از ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار زمین مستعد کشاورزی وجود دارد محوریت احیای کشاورزی و کشت گندم بر پایه طرح ۵۵۰ هزار هکتاری رهبری می‌توان معضلات معیشتی مردم را با آباد کردن روستاها همچنین مهاجرت معکوس شهر به روستاها و توجه به عمران روستایی رفع کرد.

آیت‌الله کعبی بیان کرد: با توجه به منابع انسانی، طبیعی و میدان‌های نفتی به ویژه میدان نفتی آزادگان مناطق خوزستان را با مدیریت جهادی و رویکرد اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال به مناطق توسعه‌یافته‌ای تبدیل شوند و می‌توان با لشکر بیکاری مبارزه کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.