مشهد- مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: بقاع متبرکه خراسان رضوی همزمان با ایام نوروز و با اجرای طرح آرامش بهاری پذیرای یک میلیون و ۹۳۷ هزار و ۹۴۹ زائر بودند.

بقاع متبرکه خراسان رضوی میزبان بیش از یک میلیون زائر نوروزی شدند

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام محمد احمدزاده اظهار کرد: همزمان با سراسر کشور، ششمین دوره طرح آرامش بهاری در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه مجری طرح آرامش بهاری خراسان رضوی برگزار شد.

وی با اشاره به اسکان ۱۹۶ هزار و ۳۰۹ زائر و مسافر در بقاع متبرکه و حسینیه های استان، اظهار کرد: در ایام نوروز در مجموع یک میلیون و ۹۳۷ هزار و ۹۴۹ زائر به آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه استان مشرف شدند که از این تعداد یک میلیون و ۸۷۷ هزار و ۸۰۱ زائر ایرانی و ۶۰ هزار و ۱۴۸ زائر غیرایرانی بودند.

وی افزود: ویژه برنامه تحویل سال نو در بقاع متبرکه مجری طرح آرامش بهاری استان با حضور ۸۶ هزار نفر از زائران برگزار شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی خاطرنشان کرد: ۲ هزار و ۶۱ نوبت اقامه نماز جماعت، ۹۸۵ سخنرانی، ۲۸ هزار و ۱۱۳ نفر مشاوره شامل مشاوره خانواده، پاسخگویی به مسائل شرعی و ۹۵۳ مسابقه فرهنگی در بقاع متبرکه استان برگزار شد.

حجت الاسلام احمدزاده اظهار داشت: ویژه برنامه های آرامش بهاری با حضور آیت الله سیداحمد خاتمی، عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری در بقاع متبرکه امامزاده سیدحمزه(ع) عشق آباد و تکیه ابوالفضلی نیشابور، امامزاده شعیب(ع) سبزوار برگزار شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی تصریح کرد: در بقاع متبرکه مجری طرح آرامش بهاری حجت الاسلام دهنوی، کارشناس خانواده به سخنرانی با موضوع سبک زندگی اسلامی و حجت الاسلام فاطمی منش، کارشناس دینی کودک و نوجوان به اجرای برنامه ویژه کودکان و نوجوانان با موضوع آموزه های دین مبین اسلام پرداختند.

وی با اشاره به برپایی ۲۵ خیمه معرفت در امامزادگان و بقاع متبرکه مجری طرح آرامش بهاری، گفت: خیمه‌های معرفت از اثرگذارترین برنامه‌های اوقاف در طرح آرامش بهاری است که مورد استقبال  ۳۳۸ هزار و ۲۷۲ بازدید کننده قرار گرفت.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی تصریح کرد: در ایستگاه های سلامت بر پا شده در بقاع متبرکه مجری طرح آرامش بهاری استان ۱۰ هزار و ۲۹۹ زائر و مسافر از خدمات رایگان این ایستگاه بهره مند شدند.

وی با بیان اینکه مراسم های مذهبی و ملی در بقاع متبرکه همزمان با اجرای طرح آرامش بهاری برگزار شد، گفت: جشن میلاد حضرت زهرا(س) در ۵۱ بقعه، مراسم ولادت امام محمد باقر(ع) در ۳۷ بقعه، مراسم شب لیله الرغائب در ۱۱ بقعه، مراسم شهادت امام هادی(ع) در ۷۷بقعه و در ۹۱ بقعه متبرکه استان مراسم بزرگداشت روز جمهوری اسلامی برگزار شد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، با اشاره به برپایی ایستگاه «همه واقف باشیم» در بقاع متبرکه مجری طرح آرامش بهاری گفت: ۳ هزار و ۷۲۳ مورد مشاوره وقف انجام و ۱۸ وقف جدید در نوروز ۹۶ در استان خراسان رضوی به ثبت رسید.

لازم به ذکر است، طرح آرامش بهاری برای ششمین سال پیایی از ۲۸ اسفند ۹۵ تا ۱۳ فروردین ۹۶ در ۱۱۸ بقعه متبرکه خراسان رضوی اجرا شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.