بردسکن- کاروان پیاده ام الحسن فاطمه الزهرا (س) کشور عراق مورد استقبال مردم بردسکن قرار گرفت.

کاروان پیاده ام الحسن « فاطمه الزهرا» (س) کشور عراق وارد بردسکن شد

شیخ علی مقیم، مسئول این کاروان به خبرنگار قدس آنلاین گفت: کاروان ام الحسن فاطمه الزهرا (س) عراق برای هشتمین سال متوالی  مسیر ۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتری کربلا  حرم امام حسین (ع) تا مشهد الرضا (ع) را پیاده طی می کند.

وی عنوان کرد: این کاروان حرکت خود را با ۲۸ نفر عراقی و ۲ نفر ایرانی  ۱۹ اسفند ماه آغاز که پس از ۲ هزار و ۲۰۰ کیلومتر و ۲۵ روز پیاده روی با عبور از ۵ استان خوزستان ،  چهارمحال و بختیاری، اصفهان، خراسان جنوبی  و خراسان رضوی وارد شهرستان بردسکن شد.

شیخ علی مقیم با بیان اینکه دراین کاروان افراد ۱۷ تا ۷۲ سال سن  به عنوان زائر آقا امام رضا (ع) حضور دارند گفت: اعضای این کاروان تمام سختی های  طول مسیر  را به عشق امام رضا (ع) تحمل   می کنند  و به طور میانگین روزانه بین ۵۵ تا ۷۰ کیلومتر  پیاده روی می کنند تا به حرم امام رضا(ع)  برسند.

وی اظهار داشت: اعضای این کاروان همه ساله با شور و اشتیاق این مسیر را پیاده طی می کنند و حاجت خود را از آقا امام رضا (ع) می گیرند و تا وقتی که زنده باشیم فقط به عشق اهل بیت  این مسیر را پیاده  روی خواهیم کرد.

کاروان امام الحسن فاطمه الزاهرا (س) کشور عراق  پس از عبور از مرکز دهستان درونه، شهر انابد و روستاهای مظفرآباد، باب الحکم وابراهیم آباد  وارد بردسکن شدند و مردم با ذبح دام و دود کردن اسپند و توزیع نقل و شیرینی این کاروان را مورد استقبال قرار دادند.

 این کاروان شب را در روستای شفیع آباد سپری کردند و قرار است همزمان با سالروز ولادت حضرت علی (ع)  وارد  مشهد و به پابوسی حرم آقا امام رضا(ع) مشرف شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.