گرگان- مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان گلستان گفت: ۲۱۰ مسجد در استان گلستان برای پذیرائی از معتکفین آماده شده است.

مراسم معنوی اعتکاف در ۲۱۰ مسجد استان گلستان برگزار می شود

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام نورالله ولی‌نژاد صبح سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یکی از سنت‌های حسنه بحث اعتکاف است که در روزهای ۱۳، ۱۴و۱۵رجب در استان اجرا می‌شود که هرساله با شرکت جوانان در بیش از ۲۱۰ مسجد استان برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد:سال گذشته بیش از ۱۷ هزار جوان گلستانی و مشتاق فریضه معنوی اعتکاف  در بیش از ۲۰۴ مسجد استان معتکف شدند که امسال پیش‌بینی می شود تعداد بیشتر شود که تعداد مساجد هم بیشتر تعیین شده است.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان گلستان تاکید کرد: تمهیدات لازم انجام شده و ثبت‌نام رسمی از امروز در مساجد استان آغاز می‌شود و هر چند در برخی از مساجد ثبت‌نام از چند روز پیش آغاز شده است.

ولی نژاد تصریح کرد:در راستای این مراسم معنوی در استان همایش رجبیون هر ساله برگزار می‌شود که در این همایش عوامل با وظایف خود بیشتر آشنا می‌شوند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گلستان از جوانان مشتاق خواست هر چه سریع‌تر با مراجعه به مساجد مورد نظر خود ثبت‌نام کنند تا شرایط ثبت‌نام در مساجد مورد نظر خود را از دست ندهند و در کنار آن عوامل دست‌اندرکار هم  بتوانند شرایط را برای پذیرایی از معتکفان فراهم کنند.

ولی نژاد تاکید کرد: برخی از افراد توانایی شرکت در این مراسم را ندارند اما می‌توانند با پذیرفتن تهیه افطار یا سحر و یا کمک به برگزاری این مراسم در این امر خداپرستانه شریک باشند.

وی درباره سن معتکفین در استان گلستان هم گفت: بیش از ۶۵درصد شرکت‌کنندگان در مراسم معنوی اعتکاف در گلستان جوان هستند که برای روح معنویت در این مراسم برنامه‌های مختلف مانند قرائت قرآن، دعای جمعی، سخنرانی وگفتمان دینی، پاسخ به سوالات معتکفین و ایجاد حلقه‌های معرفت در این ۳ روز در مساجد برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.