مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دولت سوریه را مسئول حمله شیمیایی در «ادلب» واقع در سوریه دانست.

موگرینی دولت سوریه را مسئول حمله «ادلب» دانست!

به گزارش قدس آنلاین به نقل از  مهر، خبرگزاری فرانسه دقایقی پیش با انتشار یک پیام توئیتری به نقل از مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، رئیس جمهور قانونی سوریه را مسئول حمله شیمیائی امروز در شهر ادلب دانست.

در توئیت این خبرگزاری در این خصوص آمده است: «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد که «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه مسئول حمله شیمیائی امروز به شهر ادلب واقع در سوریه است.

لازم به ذکر است، پایگاه لبنانی النشره ساعاتی پیش اعلام کرد که یک منبع نظامی سوری اخبار منتشر شده توسط معارضان مبنی بر استفاده ارتش این کشور از تسلیحات شیمیایی در منطقه «خان شیخون» واقع در حومه ادلب را به شدت تکذیب کرده است.

بر اساس این گزارش، این منبع در این ارتباط تصریح کرده بود: ارتش سوریه هیچگاه از تسلیحات شیمیایی استفاده نکرده است و در آینده نیز استفاده نخواهد کرد.

گفتنی است، از ساعاتی قبل گروه های معارض سوری با خبرسازی علیه دولت دمشق مدعی استفاده ارتش سوریه از تسلیحات شیمیایی در حومه ادلب شده اند.

طبق ادعای این گروه ها، استفاده از این تسلیحات در حومه ادلب تاکنون بیش از ۱۰۰ کشته و ۴۰۰ زخمی برجا گذاشته است. گروه های تروریستی در سوریه بارها ضمن استفاده از تسلیحات شیمیایی علیه غیرنظامیان سوری، مسئولیت این اقدام غیرانسانی را متوجه دولت دمشق کرده اند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.