۱۶ فروردین ۱۳۹۶ - ۰۳:۵۷
کد خبر: 516981

دبیر انجمن صنایع لبنی گفت: طی جلسه‌ای که امروز با مدیران دو شرکت لبنی که در تعطیلات نوروز قیمت شیر را افزایش داده بودند، قرار شد تا قیمت خود را از فردا به حالت قبل برگردانده و اسناد دلایل افزایش قیمت برای بررسی را ارائه کنند.

عقب‌گرد دو شرکت لبنی از افزایش قیمت

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، رضا باکری در پاسخ به اینکه دو شرکت لبنی از ششم فروردین و به صورت خودسرانه به یکباره قیمت شیر را افزایش دادند و شما چه برخوردی در این زمینه کرده‌اید، گفت: شیر و محصولات لبنی با مصوبه دولت جزء کالاهای گروه یک محسوب شده که روند تغییرات قیمت باید از طریق ستاد تنظیم بازار انجام بگیرد.

وی اضافه کرد: از طرف دیگر دستورالعمل قیمت‌گذاری کالاهای تولید داخل این اجازه را به تولیدکننده داده که براساس آنالیز قیمت تمام شده قیمت‌های خود را در بیاورند و سازمان حمایت مسئول نظارت بر صحت این قیمت‌ها است.

دبیر انجمن صنایع لبنی از تشکیل جلسه ای با حضور مدیران عامل دو شرکت لبنی دامداران و کاله و اعضای ستاد تنظیم بازار خبر داد و گفت: امروز این دو شرکت علت افزایش قیمت خود را تغییر در بهای تمام شده اعلام کردند و قرار شد مدارک و مستندات خود را به سازمان حمایت ارائه دهند.

قیمت شیر دو شرکت از فردا به قیمت قبل برمی‌گردد

باکری تصریح کرد: طبق توافقی که انجام شد برای همراهی تولیدکنندگان با دولت قرار شد از فردا قیمت این دو شرکت به حالت قبل برگشته تا روند بررسی‌ها در سازمان حمایت و ستاد تنظیم بازار طی شود.

به گزارش خبرنگار فارس، از ششم فروردین ماه دو شرکت لبنی دامداران و کاله شیر بطری خود را از 2500 تومان به 2800 تومان افزایش دادند و این در حالی است که دبیر انجمن صنایع لبنی می‌گوید با مهار تورم توسط دولت ما در دو سال گذشته بیش از 6 درصد افزایش قیمت در محصولات لبنی نداشته‌ایم.

بطری متهم جدید افزایش قیمت شیر

خبرنگار فارس از باکری پرسید پس اگر 6 درصد افزایش سالانه بوده، چگونه دو شرکت لبنی خودسرانه 12 درصد به قیمت شیر افزوده‌اند که وی پاسخ داد، ممکن است مواد مصرفی از جمله بطری و درب آن که مطابق قیمت پتروشیمی‌ها و وابسته به تغییرات نرخ ارز است در این زمینه دخیل بوده باشد، اما هرچه که هست باید روند افزایش قیمت بررسی شود.

صادرات 16 هزار تن شیرخشک به روسیه و عراق

باکری همچنین در پاسخ به اینکه بالاخره تکلیف شیر خشک تلنبار شده در انبارهای صنایع لبنی که ناشی از شیر مازاد سال گذشته بود، چه سرنوشتی پیدا کرد، گفت: ابتدای سال گذشته 25 هزار تن شیرخشک دپو شده داشتیم که بیشتر آن به روسیه و عراق صادر شده و اکنون تنها 9 هزار تن شیرخشک در انبارها موجود است.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.