۱۶ فروردین ۱۳۹۶ - ۰۰:۵۹
کد خبر: 516984

ایران می‌تواند با خرید این هواپیما هزینه تعمیر و نگهداری را به طور چشمگیری کاهش دهد.

مشخصات فنی هواپیماهای مدرنی که آسمان خرید

به گزارش قدس آنلاین به نقل از  خبر انلاین، شرکت بوئینگ تایید کرده است که تفاهم‌نامه‌ای برای فروش ۳۰ فروند هواپیما با ایران به ارزش ۳ میلیارد دلار امضا کرده است. اما هواپیماهای جدید برای نوسازی ناوگان حمل و نقل هوایی کشور چه مشخصاتی دارند؟

شرکت آسمان مطابق این تفاهم هواپیماهای بوئینگ ۷۳۷ مکس اس دریافت خواهد کرد. این هواپیما مناسب پروازهای داخلی و منطقه‌ای است و می‌تواند بهترین کاربرد را در حمل و نقل هوایی کشور برای پروازهای امن داشته باشد. 

نخستین ورود به خدمت این هواپیما در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۷ با تحویل به شرکت هواپیمایی Southwest اعلام شده است. شرکت هواپیمایی آسمان  قرارداد خرید ۶۰ فروند هواپیمای مسافربری بوئینگ ۷۳۷ مکس را امضا کرد. ظاهرا قرارداد خرید ۳۰ فروند به ارزش ۳ میلیارد دلار قطعی شده و امکان اضافه شدن ۳۰ فروند دیگر هم به لیست سفارش وجود دارد. بوئینگ ۷۳۷ مکس از مدرن‌ترین هواپیماهای کلاس خود و مناسب پروازهای داخلی و منطقه‌ای کشور ما است. بر اساس برخی تحلیل‌ها یکی از بهترین گزینه‌ها برای تأمین نیاز ایران برای هواپیماهایی با ظرفیت بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ صندلی، بوئینگ ۷۳۷ است که از آن به عنوان امن‌ترین جت مسافربری جهان نام برده می‌شود. این هواپیما در تیپ‌های مختلف از ۱۲۰ تا ۲۴۰ نفر ظرفیت دارد.۷۳۷ به تنهایی می‌تواند ۶۰ درصد نیاز ناوگان ایران را تأمین کند. از بزرگ‌ترین حسن‌های این مدل مصرف پایین سوخت و هزینه تعمیرات پایین است. به دلیل بازه مناسبی که این مدل، از نظر مسافر، پوشش می‌دهد، با تهیه تعداد زیادی از آن، ایران می‌توانند هزینه تعمیر و نگهداری را به طور چشمگیری کاهش دهد.

انتخاب بین بوئینگ و ایرباس انتخابی مانند انتخاب بین بنز و بی‌ام و است. با این همه برخی تحلیل گران مدل ۷۳۷ مکس را دارای برخی برتری‌ها به ایرباس ۳۲۰ می‌دانند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.