مشهد- مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی از ثبت ۱۸ وقف جدید همزمان با اجرای آرامش بهاری و در ایام تعطیلات نوروزی به ارزش بیش از ۸ میلیارد ریال خبر داد.

۱۸ وقف جدید در ایام تعطیلات نوروزی در خراسان رضوی به ثبت رسید

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام محمد احمد زاده اظهار کرد: این وقف ها در شهرستان‌های مشهد، نیشابور، سبزوار، جغتای، تایباد، باخرز و گناباد به ثبت رسیده است، که شامل زمین زراعی و مسکونی، باغ، آب و ... است.

وی با بیان اینکه شهرستان باخرز با ثبت ۶ وقف جدید بیشترین وقف در بین شهرستان های استان به خود اختصاص داده است،  گفت: این موقوفات با نیت‌های امور خیریه، توسعه بقعه، برگزاری مراسمات عزاداری ائمه اطهار(ع)، افطاری درماه مبارک رمضان، اسکان زائران امام رضا(ع) و احداث مسجد، مصلی، حسینیه و مجتمع فرهنگی و زمین جهت ساخت ایستگاه آتشنشانی  وقف شده است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با اشاره به اینکه بزرگترین موقوفه جدید سال ۹۶ مربوط به شهرستان تایباد است، تصریح کرد: واقف خیر اندیش جمعه خان عزیزی، یک قطعه زمین به مساحت ۱۶۰۰ متر مربع به ارزش یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال را جهت احداث مصلی نبی اکرم(ص) در شهر تایباد وقف کرد.

وی افزود: زوج نیک اندیش سبزواری نیز یک واحد آپارتمان مسکونی به ارزش یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال واقع در مشهد مقدس را به منظور استفاده مسافران و زائران متأهل امام رضا(ع) وقف کردند.

حجت الاسلام احمد زاده با اشاره به اجرای طرح وقف جمعی در بقعه متبرکه امامزادگان یاسر و ناصر(ع) طرقبه گفت: همزمان با اجرای طرح آرامش بهاری و به همت ۱۴۰ واقف خیراندیش ۳۶ مترمربع زمین به ارزش ۷۲۰ میلیون ریال جهت توسعه حرم مطهر امامزادگان ناصر و یاسر(ع) خریداری و وقف شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.