دبیرکل سازمان ملل متحد هشدار داد که انصراف آمریکا از پرداخت سهمیه اختیاری خود به «صندوق جمعیت سازمان ملل متحد» بر سرنوشت زنان و دختران آسیب پذیر در سراسر جهان «اثرات ویرانگری» خواهد داشت.

هشدارگوترش درباره عدم پرداخت سهم آمریکا به صندوق جمعیت سازمان ملل

  به گزارش «قدس آنلاین» به نقل از رویترز، «آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل متحد هشدار داد که انصراف آمریکا از پرداخت سهمیه اختیاری خود به «صندوق جمعیت سازمان ملل متحد» -UNFPAA- بر سرنوشت زنان و دختران آسیب پذیر در سراسر جهان «اثرات ویرانگری» خواهد داشت.

وزارت امور خارجه آمریکا دلیلِ انصراف این کشور از پرداخت سهمیه اختیاری خود به صندوق جمعیت سازمان ملل متحد را «حمایت و یا مشارکت این صندوق در مدیریت یک برنامه سقط جنین اجباری یا عقیم سازی ناخواسته» اعلام نمود.

این در حالی است که سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد روز سه شنبه اظهار داشت: «آنتونیو گوترش باور دارد که این تصمیم [مقامات آمریکا] بر مبنای درکی نادرست از ماهیت و اهمیت اقدامات  صندوق جمعیت سازمان ملل متحد اتخاذ شده است».

شایان ذکر است که انصراف از پرداخت این کمک مالی، نخستین گام دولت ترامپ در راستای کاستن از کمکهای مالی آمریکا به سازمان ملل متحد و کارگزاریهای وابسته به این سازمان بین المللی است.

گغتنی است که بودجه کارگزاریهایی همچون صندوق جمعیت سازمان ملل متحد از محل دریافت کمکهای مالی و داوطلبانه کشورهای عضو این سازمان تأمین می شود. آمریکا با پرداخت ۷۵ میلیون دلار چهارمین اعطاء کننده بزرگ کمک مالی به این کارگزاری سازمان ملل متحد در سال ۲۰۱۵ بشمار می رفت.

با این حال، وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد که این کمک مالی قطع می شود؛ زیرا صندوق جمعیت سازمان ملل متحد «به منظور کنترل جمعیت و در راستای اجرای سیاستهایی همچون سقط جنین اجباری و عقیم سازی ناخواسته» با دولت چین همکاری می کند.

لارم به ذکر است که عمده فعالیتهای صندوق جمعیت سازمان ملل متحد در بیش از ۱۵۰ کشور جهان،  تنظیم خانواده و بهداشت مادر و کودک است.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.