«جان مک کین» سناتور جمهوریخواه ضمن تکرار مخالفتش با برجام، گفته که تفاهم اخیر بوئینگ برای فروش هواپیما به ایران، نیازی به دخالت کنگره ندارد و کاملا قانونی است.

سناتور ارشد آمریکایی، تفاهم بوئینگ و آسمان را «کاملا قانونی» خواند

  به گزارش «قدس آنلاین»،  در حالی که اعلام توافقنامه شرکت هواپیمایی «آسمان» با «بوئینگ» برای فروش هواپیما مخالفت‌های برخی قانونگذاران آمریکایی را به دنبال داشته، یک سناتور ارشد جمهوریخواه نظر دیگری در این باره مطرح کرده است.   

بر اساس تفاهمی که روز سه‌شنبه(دیروز) اعلام شد، قرار است هواپیمایی آسمان ۶۰ فروند هواپیمای مسافربری بوئینگ ۷۳۷ مکس خریداری کند ...

خبر تفاهم میان شرکت هواپیمایی «آسمان» ایران و شرکت هواپیماسازی «بوئینگ» آمریکا برای خرید هواپیما، با واکنش منفی برخی اعضای کنگره آمریکا روبرو شد.

عضو جمهوری‌خواه و رئیس کمیته مالی مجلس نمایندگان آمریکا در واکنش به این خبر ایران را به انتقال سلاح و نیرو به سوریه متهم کرد و به موسسات مالی دخیل در فروش هواپیما به ایران، هشدار داد.

در بیانیه‌ «جب هنسارلینگ» آمده است: «موسسات مالی آمریکایی و خارجی باید بدانند که هیچ‌کس نمی‌تواند وانمود کند که از ریسک تأمین مالی این توافق‌ها، اطلاع نداشته‌ است ...»

اما جان مک کین، سناتور ارشد جمهوریخواه که از مخالفان سرسخت توافق هسته‌ای ایران بوده است، نظر متفاوتی در قیاس با همکار خود در کنگره ابراز کرده است.

به گزارش بلومبرگ، سناتور ایالت آریزونا در سنای آمریکا اعلام کرده که اقدام اخیر بوئینگ کاملا قانونی است و نیازی به دخالت کنگره آمریکا در آن نیست.

مک کین گفت: «من از توافق (هسته‌ای) ایران مخالفت کرده‌ام و هیچ علاقه‌ای به انجام هیچ کاری برای کمک به ایرانی‌ها ندارم اما آنچه آنها(بوئینگ و آسمان) انجام داده‌اند، کاملا قانونی است».

وی افزود: «آنها پول دارند و این(هواپیماها) تسلیحاتی و نظامی نیستند در نتیجه نیازی به دخالت و مداخله کنگره آمریکا نیست».

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.