کلاله- فرماندار شهرستان کلاله گفت: دوازدهمین جشنواره ملی زیبایی اسب اصیل ترکمن در مراتع زیبای روستای صوفیان شهرستان کلاله برگزار می‌شود.

دوازدهمین جشنواره ملی اسب اصیل ترکمن در کلاله برگزار می‌شود

به گزارش قدس آنلاین،  نصرت برزگر صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری دوازدهمین جشنواره ملی اسب اصیل ترکمن اظهار داشت: روز سیزدهم اردیبهشت ماه، داوران با تجربه و آشنا به ویژگی‌های اسب اصیل ترکمن، زیباترین کره اسب‌ا و سیلمی‌های حاضر در این رقابت را به علاقمندان اسب معرفی می‌کنند.

برزگر گفت: تلاش می‌کنیم در روز ۱۲ اردیبهشت هم یک روز قبل از برگزاری جشنواره، بازار فروش اسب را نیز، برای نخستین بار در مراتع روستای صوفیان برگزار کنیم.

فرماندار شهرستان کلاله تصریح کرد: در صورت شرایط مساعد مسابقه استقامت اسب ترکمن هم در مسافت حدود ۲۰ کیلومتر، همزما با برگزاری این جشنواره، برپا می‌شود.

وی افزود: جشنواره اسب اصیل ترکمن همه ساله در اردیبهشت ماه برگزار می‌شود و به صاحبان اسب‌های برتر جوایز نفیسی اهدا می‌شود.

فرماندار کلاله با اشاره به استقبال ورزشکاران از این جشنواره گفت: در این روز میهمانان زیادی از داخل و خارج استان گلستان برای تماشای به شهرستان کلاله می‌آیند.

وی افزود: برگزاری این جشنواره در روستای صوفیان کلاله، زمینه توسعه و ترویج فرهنگ اسب و اسبداری و اشتغال جوانان این روستا و دیگر مناطق این شهرستان را فراهم کرده است.

علی علیزاده مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کلاله هم دراین باره گفت: در جشنواره امسال اسب‌داران از استان‌های مختلف کشور اسب‌های خود را برای رقابت به شهرستان کلاله می‌آورند.

وی از فعالیت ۴ باشگاه پرورش اسب در کلاله خبر داد و گفت: راه اندازی ۲ باشگاه دیگر پرورش اسب را در جهت ایجاد اشتغال و تکثیر اسب در برنامه قرار داده‌ایم.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کلاله اظهار کرد: هم‌اکنون ۴۲۰ سر اسب ترکمن در باشگاه‌ها و یا بصورت سنتی در شهرستان کلاله نگهداری می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.