۱۶ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۲
کد خبر: 517235

۲۰۰ نماینده از گروه‌های مختلف سیاسی عراق خواهان برکناری استاندار کرکوک و انحلال شورای استانداری آن شده‌اند.

عمار حکیم: پرچم اقلیم را پایین بیاورید

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا، ۲۰۰ نماینده از گروه‌های مختلف سیاسی عراق خواهان برکناری استاندار کرکوک و انحلال شورای استانداری آن شده‌اند.
 
به  گزارش سومریه نیوز، نیازی معماری اوغلو، از نمایندگان ترکمان در پارلمان عراق امروز (چهارشنبه) گفت که نمایندگان ترکمان امضای بیش از ۲۰۰ نماینده از گروه‌های سیاسی مختلف را جمع کرده‌اند تا استاندار کرکوک برکنار شود و شورای استانداری نیز منحل گردد.
وی گفت که علت جمع آوری این امضاها تصمیم استاندار کرکوک برای برافراشتن پرچم اقلیم کردستان در کنار پرچم عراق بر ساختمان‌های دولتی این استان و رای به برگزاری همه پرسی جهت الحاق کرکوک به اقلیم کردستان بوده است.

این نماینده عراقی خاطر نشان کرد: این امضاها به همراه درخواستی هفته آینده به ریاست پارلمان تقدیم خواهد شد.

از سوی دیگر عمار حکیم، رئیس ائتلاف ملی عراق در کنفرانسی خبری در استان دیالی گفت: ما بر این باوریم که برافراشتن پرچم کردستان در کرکوک بدون در نظر گرفتن اراده عرب‌ها و ترکمان‌ها در این استان صورت گرفته است و با این اقدام اصل توافق نظر در شورای استانداری نقض شده است و این تصمیم شتاب زده بوده است.

عمار حکیم از استانداری کرکوک و استاندار و اعضای کرد استانداری خواست تا پرچم کردستان را پایین آورده و تنها پرچم عراق را به اهتزاز درآورد.

وی گفت: این مساله مهم است که کارها با هماهنگی صورت بگیرد تا ما شاهد همبستگی ملی بیشتری در این شرایط دشوار کشورمان باشیم.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.