بوشهر- در شهرستان «دیر» از توابع استان بوشهر تعداد ٢٨ هزار نفر معادل ٥٠ درصد جمعیت آن تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی هستند که متأسفانه به دلیل نبود برخورداری بیمارستان و به دلیل کمبود امکانات درمانی تعداد کمی از این جمعیت در زیر چتر حمایتی و خدمات بهداشتی این سازمان جا می‌گیرند.

چتر حمایتی تأمین اجتماعی برای شهروندان«دیر» کوچک است

وجود یک درمانگاه با عنوان تأمین اجتماعی آن‌هم در خانه‌ای استیجاری در حد انتظارات و جمعیت تحت پوشش بیمه نیست و دارندگان دفترچه تأمین اجتماعی را همه‌روزه به ایجاد صف در برابر این درمانگاه واداشته است.

ارایه خدمات درمانی اندک

بسیاری از شهروندان دیر بابیان اینکه این درمانگاه جوابگوی نیازهای آن‌ها نیست و خدمات اندک و محدودی را ارایه می‌کند بیان کردند: سالهاست که خبرهایی مبنی بر احداث بیمارستان و سروسامان گرفتن این موضوع شنیده می‌شود اما به نظر می‌رسد که تمامی این خبرها و وعده‌ وعیدها تنها در حد شعار است.

شهروندان این شهر بیان می‌کنند: بسیاری از بیماران برای انجام آزمایش، سونوگرافی، رادیولوژی و اقدامات درمانی به دلیل نبود امکانات باید رنج سفر را به جان خریده و به شهرستان‌های هم‌جوار مرکز استان و یا استان فارس مراجعه کنند.

شهروندان بندر دیر با اشاره به اینکه در قبال در دست داشتن دفترچه تأمین اجتماعی اما خدمات قابل‌توجه ای ارایه نمی‌شود اظهار می‌کنند: نبود پزشک متخصص در درمانگاه تأمین اجتماعی شهرستان دیر یکی از مشکلات اساسی برای آقایان و بانوان است.

بسیاری از بیماران مراجعه‌کننده به درمانگاه تأمین اجتماعی بازگو می‌کنند که در این درمانگاه تنها خدمات معمولی ارایه شده و برای ویزیت نیز باید ساعت‌ها در صف انتظار نشست که این موضوع موجب بخشیدن عطای ویزیت دکتر به لقایش شده است.

اقدامی انجام‌نشده است

رئیس درمانگاه تأمین اجتماعی دیر ضمن تائید اجرایی نشدن وعده درمانگاه تأمین اجتماعی شهرستان دیر گفت: هم‌اکنون روزانه بیش از ۱۵۰ بیمار در درمانگاه تأمین اجتماعی این شهرستان در نوبت صبح ویزیت می‌شوند.

زهرا هادی افزود: موضوع زمین درمانگاه بارها از سوی مسئولان به‌ویژه فرماندار شهرستان پیگیری شده و در این زمینه هم اقداماتی انجام‌گرفته اما هنوز اجرایی نشده است.

وی گفت: فعالیت سه پزشک عمومی، دندان‌پزشک و ماما، داروخانه، تزریقات و پانسمان از خدمات این درمانگاه برای شهروندان است.

درمانگاه جواب گوی بیماران نیست

فرماندار دیر نیز گفت: شهرستان دیر تنها شهرستانی که از داشتن بیمارستان محروم است و درمانگاه تأمین اجتماعی دیر جوابگوی جمعیت تحت پوشش این سازمان نیست که می‌طلبد مسئولان توجه ویژه‌ای در این زمینه داشته باشند.

حمزه اعتماد افزود: با توجه به کمبودها و مشکلاتی که در این زمینه وجود دارد و نبود بیمارستان در این شهرستان، مسئولان مربوطه باید هرچه زودتر نسبت به احداث ساختمان و تجهیز درمانگاه تأمین اجتماعی اقدامات لازم را انجام دهند.

فرماندار دیر بابیان اینکه درمانگاه تأمین اجتماعی این شهرستان هم‌اکنون در منزل استیجاری فعالیت دارد، ادامه داد: اجرای پروژه درمانگاه تامین اجتماعی شهرستان دیر از مصوبات دولت نهم و دهم است که تاکنون اجرایی نشده است.

اعتماد بیان کرد: در شهرستان دیر ۲۶ هزار نفر بیمه‌شده اصلی تأمین اجتماعی وجود دارد که بیش از ۵۰ درصد جمعیت این شهرستان را شامل می‌شود.

فرماندار دیر گفت: حمزه اعتماد افزود: امیدواریم بر اساس این تفاهم‌نامه عملیات اجرایی درمانگاه تأمین اجتماعی شهرستان اجرایی و مردم از این خدمات بهره‌مند شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.