وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: باید با راه اندازی و ساخت واحدهای تولیدی در بخش های مختلف به روزی برسیم که دیگر شاهد صادارت محصولات خام به سایر کشورها نباشیم یا اینکه حداقل بتوانیم آن را به حداقل برسانیم.

لزوم راه اندازی و ساخت واحدهای تولیدی/صادرات محصولات خام باید کاهش یابد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، محمدرضا نعمت زاده عصر چهارشنبه در مراسم افتتاح چند طرح صنعتی در شهرستان دزفول اظهار کرد: باید با راه اندازی و ساخت واحدهای تولیدی در بخش های مختلف به روزی برسیم که دیگر شاهد صادارت محصولات خام به سایر کشورها نباشیم یا اینکه حداقل بتوانیم آن را به حداقل برسانیم.

وی افزود: حدود ۶۹ هزار تن میلگرد وارد کشور شد و در مقابل حدود ۴۰۰ هزار تن صادر شده که ان شاءالله با این روند و توسعه کارخانه های فولاد، صادرات افزایش پیدا کند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه با بیان اینکه برنامه دولت این است که از بخش خصوصی حمایت و موانع را برای فعالیت بخش خصوصی برطرف کند، گفت: مصمم هستیم تا مسائل پیش روی بخش خصوصی را از میان برداریم.

نعمت زاده در پایان عنوان کرد: تلاش های بسیاری در سه سال اخیر برای تکمیل زنجیره فولاد انجام شده و طی این مدت بیش از ۵۰ میلیون تن به ظرفیت زنجیره فولاد افزوده شده و امیدوارم صادرات مواد خام به حداقل ممکن کاهش پیدا کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.