اهواز-وزیر جهاد کشاورزی گفت: استان خوزستان به ظرفیت کارخانه قند باتولید در حد ۵۰ هزارتن در روز چغندر قند نیاز داریم.

خوزستان توان تولید ۵۰ هزار تن چغندر قند در روز  را دارد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، محمود حجتی شامگاه چهارشنبه در جلسه شورای اداری خوزستان که در سالن شهید هاشمی استان برگزارشد، بابیان اینکه یک فرصت برای خوزستان پیش آمده که از حالت طبیعی منابع و پشتیبانی های کشوری خارج و بحث این استان به صورت یک نگاه ویژه مطرح و مورد پیگیری قرار بگیرد، اظهارکرد: در سال گذشته با وجود همه محدودیت ها ۳۰ میلیارد تومان به اضطرار برای طرح نهال کاری در خوزستان در اختیار وزارت جهاد کشاورزی قرار گرفت.

وی افزود: تاکنون بیش از یک و نیم میلیون مترمکعب عملیات خاکبرداری شده و آب را تا روزهای آینده به کانال کوت امیر می رسانیم.

وزیرجهادکشاورزی  با تشکر و قدردانی از همه مسئولان به ویژه منابع طبیعی و بسیج گفت: ۴۰۰ دستگاه ماشین آلات سنگین در این دوره کوتاه تجهیز شده تا کارهای نهال کاری در ۴۲ هزار هکتار از اراضی فوق بحرانی ریزگردها در خوزستان انجام شود.

حجتی عنوان کرد: تا قبل از پایان فروردین فاز یک طرح نهال کاری خوزستان را آبرسانی می کنیم ولی برای فاز دوم عبور از کانال های آبیاری، خط ریل و گاز کمی زمان برای آبرسانی نیاز داریم.

وی با تأکید بر اینکه همه حقوق مردم را در انجام این نهال کاری ها به رسمیت می شناسیم، عنوان کرد: باید از این فرصت استفاده کنیم تا با تخصیص پساب فاضلاب شهر اهواز کمربند سبز این شهر را توسعه دهیم تا عریض و حالت جنگلی انبوه داشت.

 وزیر جهادکشاورزی بابیان اینکه خوزستان ظرفیت فوق العاده ای در حوزه تولید چغندر دارد، گفت: در طرح ۵۵۰ هزار هکتاری برای این استان الگوی کشتی تدوین و ۸۰ هزار هکتار از اراضی باید به کشت این محصول اختصاص پیدا کند.

حجتی اضافه کرد: در خوزستان به ظرفیت کارخانه قند با تولید در حد ۵۰ هزار تن در روز چغندر قند نیاز داریم.

وی ادامه داد: در دهه ۸۰ به ازای هر مترمکعب آب ۲۵۰ گرم شکر تولید می شده ولی امروز به ۵۰۰ گرم در کشور رسیده ولی با کشت پاییزه در خوزستان می توان با هر مترمکعب آب یک هزار و ۲۵۰ گرم تولید شکر داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.