مشهد- رئیس حوزه هنری خراسان رضوی گفت: هفته هنرانقلاب اسلامی از ۱۹ تا ۲۵ فروردین ماه همزمان با گرامیداشت شهید قلم، سید مرتضی آوینی در مشهد برگزار می‌شود.

هفته هنر انقلاب اسلامی در مشهد برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، سید جواد رفائی در نشست خبری برنامه‌های هفته هنر انقلاب اسلامی که درمحل حوزه هنری خراسان رضوی برگزارشد، گفت: شهید آوینی از هنرمندان اسوه و الگوی انقلاب اسلامی است که هنر را درراستای اعتقاد خود به کار گرفت.
وی  با اعلام این مطلب که هنر در قبل از انقلاب صرفاً برای پر کردن اوقات فراغت بود، تأکید کرد: بعد از انقلاب اسلامی هنردر جریان زندگی تأثیرگذار بوده است و این در حالی ست که هنر اسلامی نیز برپایه اعتقادات دینی و اسلامی است، اما برمبنای زمان نیست، گرچه هنر انقلاب اسلامی هرچه از زمان پیروزی انقلاب و دوران دفاع مقدس می‌گذرد، هر روز بیشتر شاهد رشد آن هستیم.

رفائی مردمی بودن، شهادت طلبی، مهارت فنی همراه با معرفت معنوی را از ویژگی‌های هنر انقلاب اسلامی اعلام کرد و افزود: هنر انقلاب اسلامی در خدمت اسلام است و مردم را از جهان مادی به سمت خداهدایت می‌کند.

وی تصریح کرد: هنر انقلاب اسلامی هنر جهادی است؛ چرا که هنرمند منتظر قدردانی مدیران فرهنگی و هنری نیست و خودش در راستای اعتقاداتش کار می‌کند.

رئیس حوزه هنری خراسان رضوی با بیان اینکه در دولت تدبیر و امید کمکی به سینماها نشد، گفت: سینما آسیا در نزدیکی حرم مطهر قرار دارد که قصد داریم تبدیل به مجتمع فرهنگی هنری زائر با سینما، تئاتر و نگارخانه برای اوقات فراغت زائران شود، اما تاکنون بودجه‌ای برای آن تعلق نگرفته و از بودجه ۲۰۱۷ هم به این امراختصاص نیافته است.

وی اعلام کرد: این سینما اولین سینما با معیارها و معماری جمهوری اسلامی می‌شود که می‌تواند جریان اشتغالزایی ایجاد کند و عده زیادی از هنرمندان را به کار بگیرد.

وی درباره سالن‌های نیمه تمام حوزه هنری نیز تأکید کرد: طبق نامه‌ای آقای واعظ؛ معاون دکتر نوبخت، دکتر معصومی و حجت الاسلام پژمان فر قول گرفته شد که یک میلیارد تومان به حوزه هنری خراسان رضوی کمک شود، اما تاکنون این مهم محقق نشده است‌ از این رو، برای آماده‌سازی سالن‌ها آمادگی همکاری با بخش خصوصی را نیز داریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.