بیرجند-رئیس سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی وی افزود: برای نخستین بار در کشور و با سرمایه گذاری مشترک چین و ایتالیا تولید ماشین آلات خط تولید کاشی و سرامیک در منطقه ویژه اقتصادی استان انجام می گیرد که از افتخارات ایران خواهد بود

سرمایه گذاری چین و ایتالیا در ساخت ماشین آلات کاشی در خراسان جنوبی

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از بیرجند، مرتضی صفدری زاده شامگاه پنج شنبه در جمع فعالان اقتصادی و سرمایه گذاران منطقه ویژه اقتصادی با تبریک سال جدید با اشاره به شعار امسال اظهار داشت: نامگذاری امسال مبنی بر اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال  توسط مقام معظم رهبری و ضروری شناختن این موضوع از منظر ایشان نویدی است برای فعالان اقتصادی که به مسئله تولید بیش از پیش توجه خواهد شد.

 وی ادامه داد: نزدیک به ۴۰ سال این ماشین آلات را از خارج از کشور وارد می کردیم که سبب خروج ارز از کشورشده اما با تولید این ماشین آلات هم از خروج ارز جلوگیری می شود و هم تولید بومی انجام می شود و طبیعتاً باعث ایجاد اشتغال برای جوان ایرانی می گردد.

رئیس سازمان منطقه ویژه اقتصادی استان خراسان جنوبی اظهارداشت: در اواخر سال ۹۵ کار ویژه مرزی وزارت کشور مصوب کرد تا تمام مبادلات محصولات نفتی ایران به افغانستان از طریق منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی صورت گیرد که این نیز با توجه به اینکه تجار و تولیدکنندگان محصولات هیدروکربنی از پرداخت هزینه های گزاف معاف خواهند شد، دستاوردی بزرگ برای استان خواهد بود.

رئیس سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی گفت : خوشبختانه روز به روز شاهد افزایش کاروان تولید و اشتغال منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی هستیم.

وی با بیان اینکه بسیار امیدوارم که در سال ۹۶ شاهد حضور سرمایه گذارانی باشیم که بازهم سبب افتخارات استان خراسان جنوبی در سطح ملی و بین المللی باشیم افزود: واحدهای تولیدی و صنعتی حاضردرمنطقه پیشقراولان تولید و اشتغال هستند.

رئیس سازمان منطقه ویژه اقتصادی استان خراسان جنوبی گفت :اولین پایانه صادراتی سنگ و فرآورده های معدنی کشور در منطقه ویژه اقتصادی استان که یکی از افتخارات استان محسوب می شود.

 صفدری زاده با بیان اینکه  توجه متولیان و فعالان سنگی کشور را به خود جلب کرده است گفت: در حوزه صادرات سنگ خراسان جنوبی و ارتباطات تجاری در حوزه معدنی بین خراسان جنوبی و کشور افغانستان در محوریت قرار خواهد گرفت.

وی همچنین از بهره برداری یک واحد فرآوری برنج و اولین واحد صنعتی نسل جدید کاغذهای دنیا در آینده ای بسیار نزدیک در منطقه ویژه اقتصادی خبر داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.