مشهد- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه مشهد مقدس دستاوردهای مثبت سال‌ گذشته آستان قدس رضوی در حوزه زائران و مستضعفان را ناشی از پیگیری جدی بندهای حکم رهبری معظم انقلاب با عزم راسخ و همت مضاعف دانست و خاطرنشان کرد: هر خدمتی که از سوی آستان قدس رضوی به زائران، مجاوران و نیازمندان می‌رسد، عنایت و برکتی از سوی حضرت رضا(ع) است.

نهضت خدمت رسانی به محرومان راه اندازی شود/آستان قدس پیشتاز است

به گزارش قدس آنلاین، آیت الله سید احمد علم الهدی عصر پنجشنبه در دیدار با قائم مقام تولیت و شورای معاونان و مشاوران آستان قدس ضوی ضمن قدردانی از زحمات و تلاش‌های دست‌اندرکاران این آستان مطهر، اقدامات و ابتکارات سال گذشته آستان را بسیار ارزشمند و قابل تقدیر ارزیابی و گفت: خوشبختانه خدمات آستان مقدس حضرت علی بن موسی الرضا(ع) در سال گذشته متناسب با صفت رأفت این امام همام بود، در این سال بسیاری از زائران از غذای متبرک حضرت متنعم شدند و مستضعفان زیادی مورد توجه این بارگاه نورانی قرار گرفتند.

وی با تاکید بر ضرورت راه اندازی نهضت خدمت رسانی به مستضعفان جامعه افزایش طبخ و توسعه غذای متبرک حضرت رضا(ع) اقدامی بسیار مثبت بود،‌ زیرا بهره‌مندی از غذای متبرک مهمان سرای حضرت رضا(ع) آرزوی هر زائر و دلداده بارگاه رضوی است و امیدواریم روزی فرا رسد که تمام زائران حضرت بتوانند حداقل یک وعده بر سفره متبرک حضرت رضا(ع) بنشینند.

وی، اداره‌ شایسته آستان قدس رضوی را با توجه به گستردگی و انتظارات فراوان از آن، بسیار دشوار دانست و تصریح کرد: به سبب بزرگی و عظمت جایگاه کرامت و رأفت حضرت ثامن الحجج(علیه‌السلام) انتظارات از آستان قدس رضوی بسیار زیاد است، بنابراین وظیفه‌ای خطیر بر دوش تمامی خادمان و دست اندرکاران این بارگاه مطهر وجود دارد.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی همچنین بر لزوم تکریم هرچه بیشتر زائران بارگاه مطهر رضوی به بهترین شکل تاکید کرد و گفت: اگرچه برخورد خادمان حرم مطهر رضوی با زائران بسیار شایسته است، اما به سبب عظمت مکان، حتی کوچکترین قصور در تکریم زائران به هیچ عنوان پسندید و جایز نیست.

در  این دیدار همچنین سید مرتضی بختیاری، قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی به ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در سال 95 پرداخت و تصریح کرد: سال 95 اگر چه اولین سال مدیریت جدید در آستان قدس رضوی بود، اما متاثر از منشور هفتگانه مقام معظم رهبری، اتفاقات مبارکی در این بارگاه نورانی رقم خورد.

وی با بیان اینکه در لحظه تحویل سال بیش از 3 میلیون زائر در حرم مطهر رضوی حضور داشتند، گفت: در ایام نوروز 96 در اوج آرامش و نظم از زائران نوروزی حرم حضرت رضا(علیه‌السلام) میزبانی شد.

بختیاری با اشاره به افزایش قابل توجه نذورات آستان قدس رضوی در سال 95 اظهار کرد: افزایش نذورات نشان دهنده همراهی مردم در امور خیرخواهانه و افزایش اعتماد عمومی به آستان قدس رضوی است

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.