بیرجند-امام جمعه شهرستان بیرجند با بیان اینکه حواسمان باشد در تبلیغات انتخاباتی به اصل انقلاب ونظام ضربه وارد نشود، گفت: باید فردی را که ارزش‌های نظام وانقلاب را دانسته وبه فکر رشد، پیشرفت وعدم وابستگی کشور باشد، انتخاب کنیم

انتخاب فردی که ارزشهای انقلاب ونظام را درک کند مورد توجه باشد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از بیرجند، حجت الاسلام علی رضایی بیرجندی ظهر امروز در جمع نمازگزاران بیرجندی با بیان اینکه گاهی ما انسانها با هم در حال نزاع هستیم، اظهار داشت: همه ما بیشتر به فکر صورت ظاهری خود بوده اما غافل از اینکه باید تلاش کنیم تا باطن وسیرتی زیبا داشته باشیم.
وی افزود:ما انسانها چقدر تاکنون به صورت حقیقی که خلق واخلاق است فکر کردیم؟ دو ویژگی پیامبراکرم(ص) که زبانزد است یکی معجزه قرآن کریم ودیگری داشتن اخلاق نیکو بود ما باید بدانیم در جامعه باید اخلاق داشته باشیم.
امام جمعه شهرستان بیرجند با اشاره به مناسبت‌های هفته گفت: شهادت سید مرتضی آوینی، وفات حضرت زینب(س) وسالروز شهادت امیر صیاد شیرازی، از مناسبت‌های هفته است واعتکاف جایی است که باید محل خلوت دل باشد انهایی که می‌خواهند معتکف باشند۴ درب بهشت را برروی خود باز می‌کنند.
رضایی بیرجندی با بیان اینکه باید در اعتکاف حقایق معنوی را درک کنیم، افزود:باید فرهنگ جامعه با ماه رجب آشنا باشد واگر ۱۳ رجب را جشن می‌گیریم باید به سمت ولایت هم حرکت کنیم وتلاش کنیم  تا در جامعه عدالت اجتماعی باشد.
وی بیان داشت: باید تلاش کنیم میلاد حضرت علی(ع) که به معنای ولایت است را در معنای حقیقی آن زنده کنیم زیرا حضرت علی(ع) پرچم هدایت است  و اهل بیت اگر ولایت کلیدی نداشته باشد، باغ بشریت میوه ندارد، وقتی علی باشد حاکمیت ظاهری هم متعلق به علی است.
امام جمعه شهرستان بیرجند گفت: رهبر معظم انقلاب در سخنان خود بیان کردند که بنده هیچ گاه در زمینه انتخابات دخالت نکرده ونمی‌گویم به چه فردی رای بدهید وما امروز  درآ ستانه معرفی نامزدها قرار داریم  آنهایی که از سوی شورای نگهبان تایید صلاحیت می‌شوند باید روی آنها دقت وتامل کنیم.
رضایی بیرجندی با بیان اینکه شورای نگهبان در بحث تایید صلاحیت با جدیت تمام کار خود را انجام می‌دهد، افزود: باید فردی را انتخاب کنیم که ارزش‌های انقلاب را دانسته وبه فکر رشد، سعادت، عدم وابستگی کشور، باشد زیرا عده ای اصل نظام وولایت را هدف قرار داده اند.
وی بیان داشت:باید همیشه وبه ویژه در هنگام برگزاری انتخابات از اختلاف ودو دسته گی خودداری کنیم، زیرا دشمن از همین اختلافات سوء استفاده می‌کند آنگاه بین جریانها کینه‌های خیبری به راه می‌افتد و نباید در مسائل سیاسی به کشور وجامعه ضربه زده شود.
امام جمعه شهرستان بیرجند گفت:ترامپ دستور حمله به سوریه را صادر کرده که هدف آنها از بین بردن کانون جمهوری اسلامی ایران است، باید حواسمان باشد آب در آسیاب دشمن نکوبیم.
رضایی افزود:در تبلیغات انتخابات باید دقت کنیم به اصل نظام وانقلاب ضربه وارد نشود  زیرا کشوربرای حفظ انقلاب  خون شهدای زیادی  داده است.

نشست و برخاست با دشمن نفعی برای کشور ندارد

امام جمعه شهرستان فردوس نیز در خطبه های این هفته نماز جمعه این شهرستان اظهار داشت: اقدامات ارزشمند دولت در طرح تحول سلامت درشهرستان فردوس قابل تقدیر است و با راه اندازی بیمارستان جدید بخشی از مشکل اشتغال جوانان حل خواهد شد که این موضوع خوشحالی مردم را به دنبال دارد.

حجت الاسلام والمسلمین محمد رضا بابایی افزود: وی تجهیزبیمارستان شهید چمران با هزینه ۴ میلیارد تومان و وجود ۲۷ پزشک متخصص درشهرستان را ازدیگر اقدامات دولت در حوزه بهداشت ودرمان فردوس برشمرد و از مردم خواست با حضور فعال در مراسم استقبال از وزیر بهداشت خدمات دولتمردان را ارج بگذارند

خطیب نماز جمعه فردوس با گرامیداشت ۲۰ فروردین روز قطع رابطه ایران با آمریکا و روز ملی فن آوری هسته ای تاکید کرد: امام راحل فرمودند اگر رئیس جمهوروقت امریکا یک کار مفید برای ایران انجام داد همین قطع رابطه بود زیرا ملت و دولت پی به توانمندیهای خود برد و زمینه خودکفایی کشور در تمام زمینه ها فراهم شد.

بابایی اضافه کرد: دشمنان این ملت هرگز تصور نمی کردند دانشمندان هسته ای ما بتوانند به صنعت غنی سازی انرژی هسته دست یابند و هنگامی که دیدند ایران تا ۲۰ درصد غنی سازی اورانیوم را انجام داده راهی جز مذاکره با ایران، پیش روی خود ندیدند  تا شاید بتوانند با مذاکره صنعت هسته ای ایران را متوقف کنند که البته با اعتماد نابجا به امریکا تا حدودی امریکائیها به مقاصد خود رسیدند.

امام جمعه فردوس خاطرنشان کرد: به فرموده رهبر معظم انقلاب از برکات این مذاکرات آشکار شدن دشمنی آمریکا با ایران بود و دولتمردان فهمیدند نشست و برخاست با دشمن هیچ نفعی برای کشور ندارد.

وی با گرامیداشت ماه رجب و موالید امامان معصوم این ماه پر خیر وبرکت تاکید کرد: ماه رجب ماه ریزش رحمت های الهی و ماه خداست که باید مومنان در این ماه زیاد استغفار کنند وبا طهارت و تزکیه نفس آماده ورود به ماه رمضان شوند.


 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.