ایلام- خطیب جمعه ایلام گفت: اساسا با مدیریت غیر انقلابی و فاقد روحیه جهادی و احیانا آلوده به فساد، اقتصاد مقاومتی تحقق پیدا نمی کند.

 سوء مدیریت مهمترین چالش کشور/ اقتصاد مقاومتی با مدیریت آلوده به فساد تحقق پیدا نمی کند

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام والمسلمین محمدنقی لطفی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام امروز در خطبه های نماز جمعه این شهر با شاره به مطالبات اصلی مردم و رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال گفت: عامل اصلی تحقق این شعار مدیریت انقلابی و عزم ملی مردم و مسؤولان است. اساسا با مدیریت غیر انقلابی و فاقد روحیه جهادی و احیانا آلوده به فساد اقتصادی، اقتصاد مقاومتی تحقق پیدا نمی کند.

امام جمعه ایلام اظهار کرد: امروز مهمترین چالش و مشکل اصلی کشور در حوزه های فرهنگی بویژه اقتصدی سوء مدیریت و فقدان مدیران انقلابی بوده و تا زمانیکه مدیران اقتصاد نگاه به بیرون و امیدوار به کمک بویژه پس از برجام و اعتماد به بیگانگان داشته باشند مشکلات کشور لاینحل باقی خواهد ماند و نه تنها مشکلی حل نمی شود قطعا فشار و تحریم بدتر از همه نفوذ در مراکز تصمیم گیری مشکلات اقتصادی و فرهنگی را صد چندان خواهد کرد.

وی ادامه داد: باید نگاه به بیرون عوض شود و امید به کمک و مساعدت بیگانه و اعتماد به دشمن قطع شده و باید به ظرفیت های داخلی سرمایه داخلی و متخصصان و تولید کنندگان جوان و داخلی اعتماد کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین لطفی در ادامه تعطیلی مکرر کارخانجات و مراکز تولیدی، حاکمیت رکود و بحران بیکاری حاصل سوء مدیریت دانست و اظهار داشت: قطعا حل معضلات اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی از جمله اعتیاد و طلاق، ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی و تولید نیازمند مدیریت قوی و برنامه ریزی دقیق و فراگیر بوده که باید اذعان داشت در نظام اداری و مدیریتی کشور چنین اتفاقی رخ نداده است و باید قبول کنیم در طول ۳۸ سال عمر نظام اسلامی در عرصه اقتصادی کشور پس از پیروزی انقلاب مدیریت انقلابی و معتقد به مبانی فکری امام و گفتمان انقلاب و رهبری وجود نداشته است.

خطیب جمعه ایلام افزود: همواره عناصر به گرایش های سیاسی و اقتصادی نظام سرمایه داری غرب و سیستم حاکم بر دولت های غربی بویژه آمریکا سکاندار مدیریت اقتصادی بوده و ارمغان این مدیریت هم وابستگی اقتصادی به خارج از کشور خصوصا به حکومت های غربی را فراهم می کند.

نماینده ولی فقیه درد استان با عنوان اینکه عیدی کاخ سفید و مقامات آمریکا به مردم ایران اعمال تحریم های جدید و نقض مکرر برجام بوده بیان داشت: داستان غم انگیز بد عهدی و نقض مکرر برجام توسط رژیم آمریکا و ادعای موفقیت برجام و لغو تحریم های طرفهای غربی و تناقض گوئی برخی از مسؤولان ارشد اجرائی باعث نگرانی مردم شده و قرائن و شواهد فراوان حاکی از این واقعیت بوده که توافق هسته ای و برجام دست آورد محسوسی در لغو تحریم ها و رونق اقتصادی برخلاف ادعای برخی مسؤولان ارشد دولتی برای مردم نداشته است.

امام جمعه ایلام خاطر نشان کرد: یکی از مطالبات اصلی ملت ایران در برابر بدعهدی های مکرر آمریکائیها اتخاذ دیپلماسی تهاجمی و انقلابی دولت در برابر آمریکاست که متاسفانه در طول یکسال گذشته و اعمال تحریم های جدید و لگدمال شدن برجام توسط آمریکا موضع گیری قاطع و در تراز نظام اسلامی و ملت انقلابی ایران اسلامی مشاهده نگردیده و عدم پاسخ کوبنده به آمریکائیها آنها را گستاخ تر کرده و انها همواره با ادبیات تهدید، تحریم و جنگ طلبانه با ما معامله کردند.

حجت الاسلام والمسلمین لطفی در پایان با اشاره به در پیش بوده ایام البیض ماه رجب عنوان کرد: اعتکاف محو خودخواهی را در امواج بلند خداگرایی و خدمت به امت اسلامی است و در این ماه و ایام جسم و جان پرورش یافته و پلکانی برای عروج انسان با رب ودود ایجا می شود..

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ۰۶:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۵
    0 0
    علیرغم هزینه های سنگین، تقریبا هیچ سازمان و نهادی وظایف خود را بدرستی انجام نمیدهد و سازمانهای بازرسی خود نیاز به نظارت و تعقیب دارند.